۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۵

نخستین هم‌اندیشی وقف قرآنی؛

بزرگترین موقوفه قرآنی را در استان کرمانشاه داریم

بزرگترین موقوفه قرآنی را در استان کرمانشاه داریم

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، در نخستین هم‌اندیشی وقف قرآنی گفت: در حال حاضر بزرگترین موقوفه قرآنی را در استان کرمانشاه داریم، عنوان کرد: درآمد موقوفه استان کرمانشاه تنها 500 میلیون تومان در سال است که ضرورت دارد با برگزاری این نشست‌ها آن را افزایش دهیم.

 به گزارش خبرنگار مهر، نخستین هم‌اندیشی وقف قرآنی امروز 28 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، لاله افتخاری رئیس کمیسیون قرآن و عترت مجلس، حجت‌الاسلام الهی زاده مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف، حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه قرآنی کشور ، حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد زاده مدیر محترم رادیو قرآن،‌حجت الاسلام گنابادی نژاد مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و جمعی دیگر ا مسئولان قرآنی کشور در هتل ارم تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امرو خیریه در نخستین هم اندیشی پیرامون وقف قرآنی، با حضور اساتید، صاحب نظران و مدیران فرهنگی کشور که پیش از ظهر امروز در هتل ارم تهران برگزار شد، گفت: این نخستین نشست هم اندیشی وقف قرآنی با هدف سمت و سو دادن به موقوفات است.

وی تأکید کرد: درآمد موقوفات قرآنی در حال حاضر قابل توجه نیست و اندازه موقوفات قرآنی یک دهم موقوفات عزاداری و تعزیه داری حضرت اباعبدالله است.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان این‌که در حال حاضر بزرگترین موقوفه قرآنی را در استان کرمانشاه داریم، عنوان کرد: درآمد موقوفه استان کرمانشاه تنها 500 میلیون  تومان در سال است که ضرورت دارد با برگزاری این نشست‌ها آن را افزایش دهیم.

وی با برشمردن برخی از موقوفات قرآنی که سهم کم تری دارند، اظهار داشت: ما به این موقوفات نیاز داریم و نیاتی به عنوان هزینه تبلیغ و ترویج قرآن، قرائت قرآن، ختم قرآن، حفظ قرآن، خرید و توزیع قرآن، ترویج و نشر فرهنگ قرآنی، هزینه جلسات قرآنی مانند مفاهیم و مسابقات و تربیت حافظان و مفسران قرآن، همه موقوفاتی هستند که نیاز به سرمایه گذاری مردم دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره سهم موقوفات قرآنی اظهار داشت: سهم موقوفات قرآنی در کشور ما نسبت به موقوفات دیگر سهم بسیار کمتری دارد در حالیکه با پشتوانه خیران مردمی می توانیم این سهم را گسترش دهیم.  نگاه ما صرفاً موقوفات انتفاعی نیست بلکه موقوفات باید پشتوانه مالی داشته‌باشد

 

کد خبر 2392918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha