یکی از راه‌های اقامه قرآن پشتوانه مالی قوی و دائم برای آن است

یکی از راه‌های اقامه قرآن پشتوانه مالی قوی و دائم برای آن است

حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف گفت: باید یک پشتوانه عالی اقتصادی بدون منت برای تمامی زمان‌ها و فارغ از جابجایی دولت‌ها و حکومت‌ها در اختیار باشد. تا بتوانیم از آن برای عمل قرآنی استفاده کنیم. بنابراین یکی از راه‌های اقامه قرآن این است که پشتوانه مالی برای آن فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین هم‌اندیشی وقف قرآنی امروز 28 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، لاله افتخاری رئیس کمیسیون قرآن و عترت مجلس، حجت‌الاسلام الهی زاده مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف، حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه قرآنی کشور ، حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد زاده مدیر محترم رادیو قرآن،‌حجت الاسلام گنابادی نژاد مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و جمعی دیگر ا مسئولان قرآنی کشور در هتل ارم تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف در بخشی از این مراسم با اشاره به این که موقوفاتی که نیاز قرآنی دارند نسبت به سایر نیاز واقفین بسیار کم است گفت: برای پر کردن این خلا و جبران آن یک قیام همگانی نیاز است.

وی ادامه داد: اقامه قرآن، آشنایی با مفاهیم قرآنی، خواندن و تلاوت آن و نیز تبلیغ مفاهیم قرآنی یکی از وظایف اصلی ماست اما نخستین گام در این راه این است که خودمان به این کار باور داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات بدون پشتوانه اقتصادی امکان‌پذیر نیست گفت: باید یک پشتوانه عالی اقتصادی بدون منت برای تمامی زمان‌ها و فارغ از جابجایی دولت‌ها و حکومت‌ها در اختیار باشد. تا بتوانیم از آن برای عمل قرآنی استفاده کنیم. بنابراین یکی از راه‌های اقامه قرآن این است که پشتوانه مالی برای آن فراهم کنیم.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت مسیحیان در چاپ انجیل اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های وسیعی که توسط مسیحیت انجام می‌شود. چاپ باکیفیت عالی و به شکل زیبای انجیل است که در سطح وسیعی در دنیا توزیع می‌شود. مسیحیان با استفاده از پشتوانه مالی مناسب این کار را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه باید به وقف قرآنی ایمان و اعتقاد داشته باشیم گفت: تا خودمان این موضوع را باور نکنیم، نمی‌توانیم نسبت به آن عمل کنیم. امام خمینی (ره) به اهداف استعمار در مقابل مسلمانان اشاره کرد و فرمودند، استعمار مکتب اسلام و علمای اسلام را نشانه گرفته است، استعمار می‌خواهد بگوید دین اسلام دین اسلام به درد بشر امروزی نمی‌خورد و از این طریق به مکتب اسلام ضربه بزند و از سوی دیگر می‌خواهد به علما ضربه بزند که یکی از راه‌های آن گرفتن پشتوانه مالی از آنها به ویژه وقف است.
 

کد خبر 2392980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha