۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷

مغانلو در گفتگو با مهر:

تکواندو توانایی کارهای بزرگ را دارد/ حمایت ها تداوم داشته باشد

تکواندو توانایی کارهای بزرگ را دارد/ حمایت ها تداوم داشته باشد

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: تکواندو ثابت کرده در صورت فراهم شدن شرایط لازم توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد.

بیژن مغانلو قبل از ترک تهران برای حضور در مسابقات جایزه بزرگ منچستر ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: با توجه به شرایط جدید فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک باید تمام توان خود را بگذاریم تا با آمادگی مناسب در رقابتهای مختلف که دارای امتیاز هست به میدان رفته و شرایط خوبی که در رنکینگ جهانی داریم را حفظ کرده و ارتقاء دهیم.
 
وی ادامه داد: بارها گفته ام که تکواندو وارد لیگ جهانی شده است و ما باید در شرایط خیلی سخت برای حضور در المپیک 2016 کسب سهمیه کنیم. با توجه به روند خوبی که نفرات تیم ما در مسابقات گذشته داشته اند می توانیم به کسب حداقل سه و حداکثر چهار سهمیه امیدوار باشیم.
 
سرمربی تیم ملی به برگزاری چشن تقدیر از مدال آوران بازیهای آسیایی اشاره کرد و گفت: باید از حسین هدایتی و سید محمدپولادگر تشکر کنم که با برگزاری چنین مراسم باشکوهی باعث خوشنودی و انگیزه اعضای تیم ملی شدند.ملی پوشان چند ماهی است به طور مداوم در حال تمرین و مسابقه هستند و این مراسم خیلی کمک کرد تا با روحیه مضاعف کار را دنبال کنند. 
 
مغانلو افزود: تکواندو در بازیهای آسیایی با کسب چهار مدال طلا نشان داد که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد. امیدواریم کل مجموعه تکواندو از سوی مسئولان ورزش کشور به طور ویژه و خاص مورد توجه مادی و معنوی قرار گیرد تا بتوانیم در این ماراتن سخت همانند میدانهای دیگر سربلند بیرون آمده و با بهترین تیم راهی ریو شویم.
 
وی در مورد شرایط ملی پوشان در آستانه آغاز رقابتهای جایزه بزرگ منچستر گفت : خدا را شکر همه نفرات در شرایط روحی ، روانی و بدنی خوبی قراردارند. بعد از بازگشت از اینچئون مدتی کوتاهی استراحت کرده و سپس کار را برای حضور در این میدان بزرگ آغاز کردیم. طبق لیست اعلام شده از سوی کمیته برگزاری بهترین های جهان در این رقابتها حضور دارند و بدون شک کار سختی پیش رو خواهیم داشت. 
 
 
سرمربی تیم ملی به مسابقات قهرمانی کشور هم اشاره کرد و گفت: این مسابقات برخلاف خبر منتشر شده انتخابی تیم ملی نبود و نفرات برتر این فقط جواز حضور در مرحله اول انتخابی تیم ملی را کسب کردند. این نفرات به همراه مدال آوران تورنمنت های مختلف ، نفرات برتر مسابقات آزاد کشور و برترین های لیگ آذرماه در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرده و 16 نفر به اردو دعوت می شوند و با همین تعداد هم تا مسابقات قهرمانی جهان کار را دنبال می کنیم.
 
مغانلو در خصوص وضعیت نفرات حاضر در اردو هم گفت: از میان این نفرات آنها که دارای جایگاه خوبی در رنکنیگ جهانی هستند در اردو می مانند و سایر نفرات باید در مسابقات انتخابی شرکت کنند. 
 
بهترین مربی سال 2014 آسیا در مورد مسابقات جام جهانی گفت: این رقابتها به همراه مرحله نهایی مسابقات کسب امتیاز ورودی المپیک به در سال جاری آذرماه فاصله یک روز به میزبانی مکزیک برگزار خواهد شد و با همین نفراتی که در اردو حضور دارند در جام جهانی شرکت می کنیم. 
 
وی در پاسخ به این سئوال که برنامه حضور ملی پوشان سابق در تیم ملی چیست؟ گفت: تکواندوکاران زیادی داریم که در زمان حضور در تیم ملی از بهترین های جهان بودند و می توانند به پیشرفت تکواندو کشورمان کمک کنند. به همین دلیل هم در تیم ملی بزرگسالان و هم در تیم های نوجوانان ، جوانان و امید که به امید خدا تشکیل خواهد شد باید از وجود این نفرات استفاده کنیم تا تجربیات خود را به نسل جدید تکواندو منتقل کنند. 
 
سرمربی تیم ملی در خصوص اضافه شدن یوسف کرمی به کادرفنی تیم ملی هم گفت: کرمی از بزرگان تکواندو جهان است و تجربیات گرانبهایی دارد. در شرایط فعلی امکان حضور ایشان در کادر فنی نیست منتظر فرصت هستیم تا از وجود وی نیز بتوانیم استفاده کنیم.
 
مغانلو در پایان گفت: تکواندو دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و به جرات باید گفت که تکواندو دنیا متحول شده و تیم ما هم همگام با این پیشرفت در حال حرکت است ولی در اوایل راه هستیم و امیدوارم با حمایت و کمک همه اهالی تکواندو کشور بتوانیم روزهای خوبی که در اینچئون شاهدش بودیم را بارها و بارها و بخصوص در مسابقات المپیک 2016 تکرار کنیم.
کد خبر 2393906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha