۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹

در نیمه نخست امسال/

31 درصد از تصادفات رانندگی در خراسان شمالی مربوط به موتورسیکلت است

31 درصد از تصادفات رانندگی در خراسان شمالی مربوط به موتورسیکلت است

بجنورد- خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 31 درصد از تصادفات رخ داده در این استان مربوط به موتورسیکلت بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار صفوه الله امام وردي محمدي صبح چهارشنبه در جمع کارکنان انتظامی استان اظهار کرد: يكي از عوامل اصلي تصادفات در خراسان شمالی طي نيمه نخست امسال عدم تسلط راكبان در جابجايي موتور سيكلت بوده است.

وی اظهار داشت: در مدت مزبور بیش از 31 درصد از تصادفات رخ داده در این استان مربوط به موتورسیکلت بوده است.

سردار محمدی افزود: عدم استفاده از كلاه ايمني و عدم تسلط در جابجايي موتور سيكلت دوعامل مهم در تصادفات موتورسیکلت در این استان به شمار مي روند.

وي با بيان اينكه استفاده از كلاه ايمني به فرهنگ سازي نيازمند است، گفت: بايد تمامي دستگاه هاي اجرايي در ترويج فرهنگ استفاده راكبان موتورسيكلت از كلاه ايمني مساعدت داشته باشند.

سردار محمدي نقش رسانه ها را نيز در ترويج اين فرهنگ ضروري و موثر عنوان كرد و افزود: لازم است رسانه ها بیش از پیش به این مهم توجه کرده و زمینه استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی را فراهم کنند.

به گفته اين مقام انتظامي بعد از عابران پياده، موتور سيكلت سواران از اقشار آسيب پذير در تصادفات هستند.

فرمانده انتظامي استان به موتور سيكلت سواران توصيه كرد: به منظور حفظ جان خود و اطرافيان و همچنين كاهش تصادفات نكات ايمني را رعايت و با سرعت مطمئنه حركت كنند.

وي افزود: به دليل دوچرخ بودن اين وسيله نقليه امكان هر لحظه واژگوني در آن وجود دارد از اين جهت راكبان در جابجايي آن باید تسلط كافي داشته باشند.

کد خبر 2393971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha