۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۹:۳۱

سردار محمدي:

مراكز مشاوره نيروی انتظامی خراسان شمالی افزایش می‌یابد

مراكز مشاوره نيروی انتظامی خراسان شمالی افزایش می‌یابد

بجنورد - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی خراسان شمالی از افزیش مراكز مشاوره و مددكاری نيروی انتظامی اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار صفوه‌الله امام وردي محمدي شنبه شب در حاشیه مراسم افتتاحیه حسینیه امام خمینی(ره) فرماندهی انتظامی این استان، به خبرنگاران گفت: با توجه به اينكه بيشتر پرونده‌هاي ارجاعي در مراكز مشاوره نيروي انتظامي خراسان شمالي ختم به سازش مي‌شود، طی سال آینده اين مراكز در استان افزايش خواهد يافت.

به گفته وي مراكز مشاوره و مددكاري نيروي انتظامي استان بستر مناسبی را در راستاي ايجاد صلح، سازي و آرامش بين خانواده ها ايجاد كرده است.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه كاهش ميزان پرونده‌ها، مصالحه و سازش از جمله اهداف فعاليت مشاوران نيروي انتظامي است عنوان كرد: مراكز مشاوره نيروي انتظامي با ايجاد ارتباط و تعامل نزديك پليس با مردم در راستاي شناسايي ريشه‌ها و زمينه‌هاي نابهنجار و مشكلات اجتماعي فعالیت می‌‌کند.

سردار محمدي با اشاره به ارائه خدمات مختلف توسط مراكز مشاوره و مددكاري نيروي انتظامي استان به مراجعه‌كنندگان، گفت: اين مراكز بيشتر در زمينه‌هاي روانشناسي، خانوادگي، اجتماعي و انتظامي ارائه خدمت مي‌دهند.

وي اعتماد مردم به پليس را يكي از مهم ترين فعاليت مراكز مشاوره عنوان كرد و بيان داشت: اطلاعات مراجعه كنندگان نزد مشاورین اين مراكز به صورت محرمانه حفظ و خدمات مشاوره نيز به صورت رايگان ارائه مي شود.

سردار محمدي ارائه مشاوره را در ارتقاي آگاهي، دوري از ناهنجاري هاي موجود در جامعه، كاهش وقوع جرائم و... موثر دانست.

فرمانده انتظامي خراسان شمالي با اشاره به تشكيل 668 پرونده طي نيمه نخست امسال در مراكز مشاوره اي نيروي انتظامي استان افزود: از اين تعداد، 83 درصد پرونده ها منجربه صلح و سازش شده است.

اين مقام انتظامي بيشتر پرونده هاي مصالحه شده را در زمينه هاي اختلافات خانوادگي و ملكي عنوان كرد.

کد خبر 2387609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha