۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۹:۰۹

فرمانده انتظامی خراسان شمالی:

امنیت با مشارکت مردم و سازمان‌ها ارتقاء می‌یابد

امنیت با مشارکت مردم و سازمان‌ها ارتقاء می‌یابد

بجنورد - فرمانده انتظامی استان با اشاره به نقش موثر مردم در برقراری امنیت، گفت: برقراری امنیت بدون مشارکت و همراهی مردم و سازمان‌ها قابل ارتقاء نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردارعلیرضا مظاهری در کمیسیون توسعه فرهنگی و اجتماعی امنیت پایدار، با بیان اینکه موضوع برقراری نظم و امنیت در حوزه استحفاظی با اقدامات سلبی پاسخگو نیست، اظهار کرد: بسیاری  از جرایم با توجه به ابزاری که در اختیار مجرمان قرار گرفته، پیچیده‌تر شده است.

وی افزود: بیشترین اقدامات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در حوزه اجتماعی است به فرهنگ سازی، پیشگیری اجتماعی و اقدامات ایجابی برمی گردد.

این مقام ارشد انتظامی در خراسان شمالی، با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ بستن کمربند ایمنی در بین رانندگان، تاکید کرد: هر کجا که نیروی انتظامی به مباحث فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کرده، مردم نیز از این موضوع استقبال کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه بخش عمده فعالیت‌های پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی در حوزه درون سازمانی و برون سازمانی، اقدامات پیشگیرانه است، بیان داشت: ثابت شده است که پیشگیری بهترین راه بوده و مدیران موفق نیز همواره به پیشگیری می‌اندیشند.

سردار مظاهری همچنین با تاکید بر نهادینه کردن احساس امنیت توسط پلیس‌های تخصصی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مردم در جامعه ما، حوزه موادمخدر و سرقت است که اگر موادمخدر اجتماعی نشود و همه مردم پای کار نیایند، نتیجه‌ای نخواهد داد.

وی با بیان اینکه پلیسی محبوب است که دانش محور، جامعه محور و رویکرد ایجابی داشته باشد، تاکید کرد: برخورد سلبی و فیزیکی نیروی انتظامی با مردم، موجب دور شدن مردم از پلیس خواهد شد.

مظاهری با اشاره به اینکه باید جنبه سلبی نیز چاشنی کار پلیس باشد تا مجرمان، قاچاقچیان و اشرار از قدرت پلیس بترسند، گفت: وظیفه پلیس صرفا برخورد نیست چرا که باید قبل از برخورد، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم را در دستورکار خود قرار دهیم.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در ماموریتها موفق باشیم باید تهدیدات حوزه کاری خود را احصاء کنیم، افزود: برقراری امنیت بدون مشارکت مردم و سازمان‌ها قابل ارتقاء نیست.

سردار مظاهری با بیان اینکه معاونت اجتماعی برای همه حوزه‌ها نمی‌تواند برنامه ریزی کند، تصریح کرد: معاونت اجتماعی باید جامعه هدف خود را شناسایی و از کارشناسان انتظامی و متخصص برای آموزش و آگاه سازی شهروندان و کارکنان ادارات و نهادها استفاده کند.

وی با تاکید بر همکاری و همراهی همه یگان‌های انتظامی استان در حوزه پیشگیری از جرایم، یاد آور شد: فرماندهان باید اولویت آسیب‌های اجتماعی حوزه استحفاظی خود را شناسائی و راهکارهای پیشگیری از این آسیب‌ها را احصاء کنند.

این مقام ارشد انتظامی در خراسان شمالی با بیان اینکه شهروندان و صنوف هشدارهای پلیس را جدی بگیرند، بیان داشت: با توجه به همراهی صداوسیما و دیگر رسانه‌های محلی باید در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت این رسانه‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 3712115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha