۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷

کنترل ویروس ابولا 4 ماه زمان می خواهد

کنترل ویروس ابولا 4 ماه زمان می خواهد

رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر هشدار داد حتی اگر همه اقدامات ضروری اتخاذ شود، کنترل ادامه شیوع بیماری ابولا دست کم چهار ماه به طول خواهد انجامید.

به گزارش خبرگزاری مهر، الحاج السی رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در ادامه اظهارات خود فهرستی از اقدامات موثر برای کمک به کنترل شیوع ابولا را از جمله قرنطینه مناسب ، درمان مناسب و به موقع موارد تایید شده برشمرد.

وی گفت: اگر اقدامات مناسبی اتخاذ شود ، در حال حاضر نیز همانند گذشته می توان از ادامه شیوع ظرف مدت چهار تا شش ماه پیشگیری کرد.

این مقام که در کنفرانس فدراسیون های بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر آسیا- اقیانوس آرام سخن می گفت در ادامه تاکید کرد همیشه عدم اتخاذ اقدامات مناسب و به موقع بهایی دارد که باید پرداخت.

بیماری کشنده ابولا تاکنون جان بیش از چهار هزار و 500 نفر را در غرب آفریقا گرفته است و کاشناسان هشدار می دهند شمار مبتلایان تا اول دسامبر ممکن است به 10 هزار نفر نیز برسد.

هیچ واکسن یا راه درمان مشخصی برای ابولا که همچنین میان برخی از کارکنان پزشکی اسپانیا و آمریکا نیز شیوع یافته است ، وجود ندارد.

کارشناسان می گویند بررسی وضع مسافران سفرهای هوایی در زمان عزیمت گزینه بهتری نسبت به بررسی وضع آنها در زمان ورود به فرودگاه های دیگر کشورها است.

کد خبر 2394100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha