۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۴۱

حجت‌الاسلام شیری:

سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه قم برگزار می‌شود/ 70 درصد وقفیات قم مربوط به اهل بیت است

قم - خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از طرح سوگواره بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت: این طرح همزمان با آغاز ماه محرم در بقاغ متبرکه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام شوزب شیری ظهر پنجشنبه در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، اظهار کرد: به اوقاف و امور خیریه، دستگاه امام حسین(ع) هم می توان گفت چون اوقاف و امور خیریه میراث دار اهل بیت(ع) است.

وی به برنامه های که اداره کل اوقاف ویژه ماه محرم ترتیب داده است اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم آن گونه که شایسته است مجالس اهل بیت(ع) را بر پا کنیم.

محور برنامه های اوقاف، بقاع متبرکه است

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه شرکت در مجالس اهل بیت(ع) آثار فراوانی برای فرد دارد، افزود: امامزادگانی که اطراف آن مردم زندگی می کنند محور برنامه های اداره کل اوقاف گان است و اعزام مبلغ به مناسبت فرارسیدن ماه محرم به بقاع شاخص کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در روز دوم ماه محرم به کربلا وارد شدند و به محض ورود زمین کربلا را خریداری و آن را به مجاوران، زائران و شیعیان خود وقف کرده اند، گفت: اوقاف سعی دارد تا این مطلب را میان مردم نشر و توسعه دهد و به همین منظور در 31 نقطه کشور در امامزادگان شاخص یادبودی برگزار می شود و در قم نیز این یادبود در جوار امامزاده ابراهیم(ع) در نیروگاه برگزار خواهد شد.

تجمع بزرگ لبیک یا حسین در قم

حجت الاسلام شیری ضمن بیان اینکه ما همه به پیام ها و دستورات اهل بیت(ع) نیاز داریم، عنوان کرد: تجمع رهروان حضرت زینب(س) 12 محرم در امامزاده موسی مبرقع برگزار و نیز تجمع بزرگ لبیک یا حسین اول محرم در امامزاده شاه سید علی با حضور سخنرانان، مداحان و هیئات حسینی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: استقرار روحانیون در امامزادگان و برپایی خیمه های معرفت، سبک زندگی اسلامی، پاسخگویی به مسائل شرعی و نیز برپایی غرفه های فرهنگی چون غرفه حجاب و عفاف و همچنین اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در جوار امامزادگان در دستور کار است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به اینکه امسال روز عاشورا با 13 آبان مصادف شده است، گفت: باید در راستای شعار هیهات من الذله، در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به ظلمی که انجام می‌دهند واکنش نشان داده و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر بدهیم که یزید زمانه همین ها هستند.

وی اظهار کرد: قریب به نیمی از وقفیات کل کشور مخصوص اهل بیت(ع) است و در قم 70 درصد وقفیات مربوط به مجالس اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام شیری با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی در 32 بقعه متبرکه و 6 بقعه خارج از شهر اجرا می شود، افزود: در روز اول محرم غبارروبی همه بقاع متبرکه توسط علما و مسئولان انجام می شود و هماهنگی های لازم با هیئت امنای مساجد و حسینیه ها برای آماده کردن این مکان ها برای عزاداری سالار شهیدان صورت گرفته است.

وی از برگزاری مراسم غبارروبی امامزاده شاه سید علی در روز پنجشنبه اول آذرماه ساعت 10 خبر داد و گفت: برنامه های متنوع دیگری چون افتتاحیه چند طرح نرم افزاری برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از طرح راه اندازی شبکه خبرنگاران افتخاری در امامزادگان خبر داد و بیان کرد: اصحاب رسانه می توانند به عنوان خبرنگاران افتخاری ساعاتی را در این مکان ها بگذرانند و به پوشش خبری آن بپردازند.

کد خبر 2394397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha