۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۰۵

رستمیان تاکید کرد:

محرم فرصتی مغتنم برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه

محرم فرصتی مغتنم برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه

دامغان - خبرگزاری مهر : نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین اجتماع آحاد جامعه در محرم و صفر شکل می گیرد و از این رو جایگاه ویژه ای دارند، گفت: محرم فرصتی مغتنم برای ارتقاء فرهنگ دینی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرحمان رستمیان صبح شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در جمع روحانیان شهرستان دامغان در محل سالن همایش های اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اظهار داشت: روحانیان به عنوان سفیران فرهنگی در ترویج و گسترش فرهنگ عظیم عاشورا در جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

وی اضافه کرد: اجرای کارهای دینی و فرهنگی در جامعه نیاز به ایجاد ساز و کار فراوان دارد که روحانیون در این امر مهم می توانند نقش مهمی داشته باشند.

روحانیون مشکلات جامعه را به مسئولان منتقل کنند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: با همفکری و هم اندیشی می توانیم به رشد و توسعه فرهنگی جامعه کمک کنیم و روحانیون در ارائه دیدگاه ها و نظرات سهم قابل توجهی دارند.

رستمیان با بیان اینکه ارتباط روحانی ها با آحاد جامعه مستقیم و بدون واسطه است و بهتر می توانند با مشکلات آشنا شوند اظهار داشت: روحانیون با قشرهای مختلف جامعه ارتباط مستقیم دارند و می توانند مشکلات را به بهترین نحو به مسئولان منتقل کنند و آنها را در حل مسائل یاری دهند.

وی تصریح کرد: فکر و ایده خوب می تواند در حل مشکلات سهیم باشد و روحانیون نیز می توانند با بیان مسائل در ارائه فکر و ایده نیز نقش آفرین باشند.

اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تکمیل خانه های عالم دامغان

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به نقش و جایگاه خانه های عالم و حضور روحانی در روستا پرداخت و با تاکید بر اینکه وجود روحانی در روستاها به رشد و توسعه فرهنگی منطقه کمک می کند، یادآور شد: برای ساخت و تکمیل خانه های عالم در روستاهای شهرستان امسال یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرد.

رستمیان تصریح کرد: برای ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری در سه شهر دیباج، امیریه و کلاته رودبار امسال یک و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین کار فرهنگی باید در روستاها انجام شود افزود: کانون های فرهنگی و مذهبی روستاها باید تقویت شود.

محرم ماه خودسازی است

امام جمعه دامغان نیز در این همایش محرم را ماه خودسازی دانست و اظهار داشت: محرم ماهی است که عملاً ثابت کرد خون بر شمشیر پیروز است.

حجت الاسلام سید محمود ترابی اضافه کرد: ماه محرم فرصتی است که روحانیان از آن به خوبی استفاده کنند و هدف از قیام سیدالشهدا(ع) را برای مردم بازگو و زمینه جذب هر چه بیشتر جوانان به شرکت در عزاداری امام حسین (ع) را فراهم آورند.

وی تصریح کرد: محرم ماه دشمن شناسی است و باید بتوانیم به ایده های دشمن و توطئه های آنان بیشتر پی ببریم.

در سایه ولایت همه کارها درست می شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با تاکید بر اینکه عاشورا مختص به یک روز نیست بلکه در تمام ایام سال جاری است افزود: باید فرهنگ عاشورا برای همیشه دوران ترویج و گسترش پیدا کند و به دیگر نسل ها منتقل شود.

ترابی با بیان اینکه در سایه ولایت همه کارها درست می شود اضافه کرد: روحانیان باید نقش و جایگاه ولایت را برای مردم تشریح و تبیین کنند چون ولایت در جامعه دینی و اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با انتقاد از کمرنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: حجاب در بین جوانان جامعه کمرنگ شده و باید روی این موضوع مهم و اساسی بیشتر کارکرد و بی تفاوت نباشیم.

بسیاری از مسائل اجتماعی با کمک روحانیان رفع شده است

امام جمعه دامغان با اشاره به نقش بسیار تاثرگذار و مثبت روحانیان در رفع اختلافات و پیشقدمی ایشان در پیگری امور مردم و خصوصا مظلومان جامعه گفت: بسیاری از مسائل اجتماعی با کمک روحانیان و پادرمیانی آنان رفع شده و از تبدیل شدن آن به معضلات امنیتی جلوگیری می کند.

ترابی با اشاره به اینکه بیان صرفه جویی در مصرف آب نیز از نکاتی است که روحانیان باید برای مردم بیان و آنان را به صرفه جویی دعوت کنند اضافه کرد: اعمال و رفتار ما انسان ها در کاهش نزولات آسمانی تاثیرگذار است که باید به این موضوعات توجه ویژه داشته باشیم.

وی گفت: روحانیان راه مقدسی را در پیش دارند ولی باید نیت ها خالص باشد و نیت است که به عمل ارزش می دهد.

۳۰ درصد از جمعیت شهرستان دامغان در روستاها سکونت دارند

فرماندار شهرستان دامغان نیز در این همایش با بیان اینکه این شهرستان حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند که از این میزان ۳۰ درصد در روستاها ساکن هستند اظهار داشت: ۵۳۱ روستا در شهرستان وجود دارد که از این میزان تعداد ۱۲۰ روستا مردم در آن سکونت دارند.

علی اصغر مجد یادآور شد:۲۰ روستای شهرستان دامغان کمترین جمعیت و بیشترین روستای شهرستان دامغان دارای یک هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت است.

وی تصریح کرد: سطح فرهنگی روستاها در شهرستان دامغان در یک سطح بوده و در همه روستاها دینداری، ولایت مداری و عشق به اهل بیت (ع) جاری است.

۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان دامغان تخصیص پیدا کرد

نماینده دولت در شهرستان دامغان با بیان اینکه سطح درآمد اقتصادی در روستاهای دامغان متفاوت است افزود: طی سالجاری ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان دامغان تخصیص پیدا کرد که جدای از ۱۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار سهم نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی است.

مجد گفت: روستاهای جنوبی دامغان در بحث کمبود آب کشاورزی و آب شرب با بیشترین مشکلات روبرو  هستند که در زمینه حل آن گام هایی برداشته شد.

۱۳۵ روحانی در ایام ماه محرم به روستاهای دامغان اعزام می شوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان نیز در این همایش با اشاره به اعزام تعداد ۱۳۵ روحانی بمناسبت ماه محرم به روستاها و مناطق مختلف این شهرستان، افزود: کار ساماندهی اعزام روحانیان از سوی این اداره و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام گرفته است.

حجت الاسلام حسین صبوری گفت: این تعداد روحانی به مدت ۱۲ روز به فعالیت های تبلیغی، اقامه نماز جماعت، تبیین موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، نماز و تاریخ عاشورا می پردازند.

وی در خاتمه از وجود ۲۸۵ هیئت مذهبی و ۱۵۰ مداح در این شهرستان خبر داد.

کد خبر 2409242

برچسب‌ها