۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۸:۱۷

نوبخت:

سالانه 14 هزار مترمربع فرش دستباف در پارس آّباد تولید می شود

سالانه 14 هزار مترمربع فرش دستباف در پارس آّباد تولید می شود

پارس آباد - خبرگزاری مهر: نائب رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان فرش دستباف استان اردبیل از تولید سالانه 14 هزار متر مربع فرش دستباف و تابلو فرش در شهرستان پارس آّباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نوبخت عصر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت پوشش بیمه بافندگان فرش پارس آباد اضافه کرد: این میزان تولید دارای کیفیت مطلوب بوده و بخشی از آن صادر می شود.

وی با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های این شهرستان در زمینه تولید فرش دستباف و تابلو فرش ادامه داد: فرش بافی تنها صنعتی بوده که دارای کارکرد اقتصادی بسیار بالایی است.

نائب رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان فرش دستباف استان با اشاره به فعالیت هفت هزار بافنده فرش در پارس آباد تاکید کرد: از این تعداد تاکنون بیش از چهار هزار نفر موفق به اخذ کارت مهارت فنی و حرفه ای شده اند.

به گفته وی در مجموع نیز حدود هزار و 800 نفر از بافندگان فرش در این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

نوبخت حمایت از قالیبافان و صنعتگران این حوزه را در حقیقت حمایت و پشتیبانی از هنر صنعت فرش دستباف دانست و یادآور شد: حمایت جدی از فعالان و صنعتگران این عرصه، علاوه بر ایجاد انگیزه مضاعف در آنان و ایجاد فرصت های جدید شغلی، موجب شکوفایی و ارتقای جایگاه فرش دستباف در کشور می شود.

وی همچنین عنوان کرد: با تلاش همه جانبه سعی داریم تا در رونق فرش و افزایش اشتغالزایی خانگی در تمام شهرستان های استان اردبیل قدم برداریم.

کد خبر 2410267

برچسب‌ها