۵ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۱

در مراسم بزرگداشت عنوان شد:

لوکوموتیو انقلاب اسلامی در حال گذر از خون وآتش/ شهدای گمنام استادان الهی دانشگاه آزاد همدان

لوکوموتیو انقلاب اسلامی در حال گذر از خون وآتش/ شهدای گمنام استادان الهی دانشگاه آزاد همدان

همدان- خبرگزاري مهر : در مراسم يادبود لاله های حسينی دانشگاه آزاد همدان كه با استقبال پرشور دانشجويان مواجه شد، مشاور عالی فرمانده كل سپاه پاسداران لوکوموتیو انقلاب اسلامی را در حال گذر از خون وآتش توصيف كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه آزاد همدان شش سالی است که میزبان پنج گمنام نامدار از مناطق عملیاتی چون فکه مجنون و شرهانی و یادمانی زیباست که اکنون تبدیل به عبادتگاه و پناهگاه دانشجویان این دانشگاه شده که با خود خیر و برکت را به این مجموعه علمی آورده‌اند.

هر ساله به همت عاشقان شهدا در این دانشگاه مراسم بزرگداشتی در چهارم آبان برای این شهدا برگزار می‌شود که ششمین سالگرد تدفین این به خون افتادگان کربلای ایران شامگاه دوشنبه در مسجد اين دانشگاه ميزبان يكی از فرماندهان سال هاي دفاع مقدس و مشاور  عالي سردا رحيم جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران بود كه اين امر با استقبال پرشور دانشجويان و حتي مسئولان مواجه شد تا جايي كه حتي جايي براي سوزن انداختن هم نبود.

بزرگداشت تدفين شهداي دانشگاه آزاد همدان

سن زيباي اين مراسم بزرگداشت با سربندهايی چون "يا حسين" و"يازهرا" و با تلفيقي از پلاک‌ها مزين شده بود و لاله‌هایی كه در لوله‌های توپ قرار داده شده بودند، عطر بوي لاله هاي سرخ خميني را كه در هشت سال جنگ تحميلي مردانه ايستادند در ذهن تداعي می‌کرد.

فرمانده پيشين سپاه ولي حضرت عصر(ع) در اين مراسم با تبيين راه و سيره ابا عبدالله الحسين(ع) به تبیین اين حركت در جنگ تحميلي توسط رزمندگان اسلام پرداخت.

سردار خسرو عروج با اشاره به اينكه مردم نيازمند الگوسازي از رزمندگان دفاع مقدس هستند، گفت: جريان استكبار اذعان دارد كه با همه تلاش‌های خود عليه انقلاب  نتوانسته كاري براي از بنيان برچيدن آن انجام دهد که تحليل گران غربي معتقدند اين جريان فكري را بايد در جريان واقعه محرم سال 61 هجري و حركت امام حسين(ع) ديد.

غيرت الهي اجازه سر شكستگي را به ايرانيان نمی‌دهد

وي ادامه داد: غيرت الهي اجازه سرشكستگي را به ايرانيان نمی‌دهد و انقلاب اسلامي پوياست و تا ابد می‌توان از فرهنگ عاشورايي بهره ببرد.

مشاور عالي فرمانده كل سپاه پاسداران با تاكيد براينكه نهضت عاشورا نجات دهنده هر فردي است كه وارد اين ميدان شود، اذعان داشت: هر يك از پيامبران و حتي فرشتگان نيز كه از سرزمين كربلا گذشتند براي ابا عبدالله(ع) و واقعه اي كه براي او پيش می‌آید، گریسته‌اند.

عروج كه از دوستان شهيدش كه از محل شهادت و نوع آن خبر می‌دادند روايت می‌کرد، اظهار داشت: باقي ماندگان كربلا پس از اين واقعه وارث اين جريان شدند اما جنگ اصلي در حال حاضر است و رزمندگاني كه باقي ماندند باید همچنان در ميدان جنگ نرم نيز باقي بمانند.

وي ادامه داد: بهشتي بودن به سخن نيست بلكه عمل افراد تعيین كننده اين موضوع است کمااینکه رهبري تاكيد می‌کند در روزگار جنگ تحميلي از نظر تسليحاتي ضعيف بوديم اما اكنون كه قوي شده‌ایم بدون اعتقاد به هيچ جا نمی‌رسیم.

فرمانده پيشين سپاه ولي حضرت عصر(ع) كه مراسم عاشوراي حسيني را هر سال پر شور تر از گذشته بيان می‌کرد، اذعان داشت: اين امر به خاطر خون الهي ريخته شده ابا عبدالله (ع) و ياران اوست همانطور که انقلاب اسلامي قائم به شخص نيست بلكه قائم به خون شهدا است.

بزرگداشت تدفين شهداي دانشگاه آزاد همدان

سردار عروج افزود: ارتش‌های دروغين اسلامي در اطراف ما پراکنده‌اند و صدا وسيماي جمهوري اسلامي نيز مبلغ آنان شده در حالیکه هيچ كشوري چون ايران كه نهضت تشيع در آن جاري است نتوانست از تحركات استكبار جلوگيري كند.

وي با اشاره به اينكه دنياي استكبار از رهبر ايران اين تحليل را دارد كه در چند لحظه می‌تواند هريك از کنوانسیون‌های سازمان ملل را لكه دار كند، اذعان داشت: دشمنان اسلام جنگ اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به راه مي ندازند اما همچنان در ايران  خون شهدا جاري است.

لوكومتيو انقلاب اسلامي در حال گذر از خون وآتش

مشاور عالي فرمانده كل سپاه پاسداران اظهار داشت: لوكومتيو انقلاب اسلامي در حال گذر از خون و آتش است و برخي پياده و سوار می‌شوند اما با تمسك به فرهنگ حسيني از اين برهه تاريخي نيز خواهيم گذشت.

رئيس دانشگاه آزاد همدان نيز در اين اجتماع پرشور شهداي گمنام را اساتيد واقعي و الهي دانشجويان و اعضا هيئت علمي دانشگاه عنوان كرد و بيان داشت: شهدا با رفتنشان به همه ياد دادند چگونه بايد زندگي كنيم و اكنون نيز راه چگونه امر به معروف كردن را می‌آموزانند.

سعيد جامعه بزرگي ادامه داد: دانشگاه آزاد همدان با حضور اين شهدا  به جايگاه علمي مقدسي تبديل شده و اين امر افتخاري است كه تذكر دهنده‌هایی داريم.

بزرگداشت تدفين شهداي دانشگاه آزاد همدان

وي با اشاره به اينكه هدف قيام امام حسين(ع) احيا امر به معروف و نهي از منكر بود، اذعان داشت: نبايد تصور كنيم كه شهدا خاموشند بلكه در اين حملات جنگ نرم  دانشجويان را همچنان هدايت می‌کنند و بايد به دنبال عمل به رفتارشان بود.

رئيس دانشگاه آزاد همدان كه دانشجويان را رزمندگان جنگ نرم معرفي می‌کرد، اظهار داشت: اگر زماني با دشمن رويارويي مستقيم داشتيم اكنون دشمن به داخل خانه ما و حتي گوشي تلفن ما نيز نفوذ كرده است.

اين مراسم با سوگواري براي ابا عبدالله الحسين(ع) و اطعام ميهمانان به پايان رسيد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2410376

برچسب‌ها