۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴

انتقاد امام جمعه بجنورد به اظهارات مدیرکل ارشاد خراسان‌شمالی درباره کنسرت‌های موسیقی

انتقاد امام جمعه بجنورد به اظهارات مدیرکل ارشاد خراسان‌شمالی درباره کنسرت‌های موسیقی

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد در سخنانی از اظهارات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی که مخالفان برگزاری کنسرت ها را دشمنان نظام دانسته بود، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با اشاره به برگزاري کنسرت در استان گفت: به تازگي در روزنامه اي تيتر زده اند که آنهايي که با برگزاري کنسرت مخالفند دشمنان نظام هستند و اين حرف جديدي است که مي شنويم.

وي خطاب به اين افراد بيان کرد: چگونه است که طرفداران اين نوع کنسرت ها سينه چاک نظام شده اند و ما دشمن نظام؟

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: با اين تعبير جديد، دشمني ها و دوستي ها را بايد بازتعريف کرد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: بايد جلوي اين افراد ايستاد و ممکن است همان طور که گفتيم کنسرت برگزار شود، بگوييم اين کار حرام است و نبايد برگزار شود.

وي افزود: اگر بخواهيم در مقابل اين افراد بايستيم با اطمينان مي گوييم که پيروز ميدان خواهيم بود ولي نمي خواهيم کار به آن جا برسد.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: براي ساماندهي اين کنسرت ها بايد مسئولان فرهنگي، ستاد احيا و مسئولان اجرايي بنشينند و راه حل ارائه بدهند.

امام جمعه بجنورد در ادامه اظهار داشت: بومي سازي و شناخت منکرات در استان و شهري که زندگي مي کنيم و همچنين معرفي معروف ها و برجسته کردن آن ها بايد در اولويت فعاليت ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر قرار بگيرد.

وی با تقدير از پويايي و تحرک ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان بيان کرد: معروف و منکر شناسي اين ستاد بايد به روز و ريز باشد.

حجت الاسلام یعقوبي با مهم خواندن نهادينه شدن امر به معروف و نهي از منکر و برشمردن ديگر مواردي که در استان بايد در اولويت امور ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر قرار گيرد، اظهارداشت: يکي از آن ها برخورد با عروسي هايي است که فساد توليد مي کنند.

وي با تأکيد بر اين که اسلام با شادي مخالف نيست، عنوان کرد: رقص، اختلاط زن و مرد و گناهاني که در حاشيه اين مراسم ايجاد مي شود، منکر است.

حجت الاسلام یعقوبی با بيان اين که لهو و لعب فرهنگ شده است، اضافه کرد: برخي افرادي که قرآن و نماز مي خوانند نيز به اين مجالس مي روند و عروسي هاي اين گونه هم برگزار مي کنند که بايد تدبيري انديشيده شود.

امام جمعه بجنورد با بيان اين که ساماندهي عروسي هاي استان بايد از جايي آغاز شود، افزود: بايد براي آن چه مي خواهيم حذف شود، جانشيني هم تدبير و الگو هايي نيز معرفي کنيم.

وي بيان کرد: خشکه مقدسي راه نيندازيم تا اگر مي خواهيم آموزش هاي ديني ترويج يابد، کار نمود داشته باشد و در عين حال چارچوب ها را هم نشکنيم.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: جايگزين سازي هاي مثبت به جاي منفي و ترويج شادابي هاي بي گناه بايد در فرهنگ اين منطقه جا بيفتد.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با بيان اين که بايد فکر کرد که در فرهنگ اين منطقه چه چيزهايي جواب مي دهد، بيان کرد: نمي توان فقط کنار گود نشست و گفت که اين کار انجام شود و آن کار نه و از سويي در برخورد با منکرات هم يک دست صدا ندارد، به ويژه در مسائل فرهنگي بايد مسئولان و متوليان امر هم حضور پيدا کنند.

وي با اشاره به موردي ديگر در استان بيان کرد: حرام و حلال در کسب و کار يکي از مواردي است که بايد ستاد احياي استان به آن وارد شود زيرا کسب روزي حرام و رواج آن به کاهش روزي مي انجامد و بايد طرح حبيب که در بعضي از استان ها اجرا شده در اين استان هم اجرا شود.

کد خبر 2411407

برچسب‌ها