۲۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۵۹

حجت الاسلام يعقوبي:

انتخابات سال آينده پيچيده ترين انتخابات نظام است

انتخابات سال آينده پيچيده ترين انتخابات نظام است

بجنورد- خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد گفت: يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري پيچيده ترين انتخابات نظام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به حضور حماسي و دشمن شكن مردم استان در راهپيمايي روز 22 بهمن، اين حضور باشكوه را نشانه بصيرت ديني و انقلابي، غيرت ديني و پايبندي مردم به آرمان هاي نظام و انقلاب دانست.

وي با قدرداني از اين حماسه بزرگ مردمي اظهار داشت: دشمنان به هيچ عنوان گمان نمي كردند كه با وجود تحريم هاي اقتصادي و مشكلات متعدد، باز هم مردم پرشورتر از سال هاي گذشته در راهپيمايي روز 22 بهمن شركت كرده و وفاداري خود را به نظام اعلام كنند.

مسئولان نظام عقل سياسي خود را از دست ندهند

حجت الاسلام يعقوبي در ادامه خطاب به مسئولان سياسي كشور، با يادآوري رهنمون هاي امام راحل(ره) از آنان خواست تا عقل سياسي خود را از دست نداده و با موقعيت شناسي، دشمن شناسي، موضوع شناسي و تبعيت از رهبري اختلافات خود را به حداقل برسانند.

وي تصريح كرد: مسئولين نظام مي بايست با اجتناب از اختلافات بي نتيجه دست در دست يكديگر داده و براي رفع مشكلات مردم بيش از گذشته تلاش كنند.

خطيب نماز جمعه بجنورد همچنين با اشاره به يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا كه خرداد ماه سال آينده برگزار مي شود، اين انتخابات را پيچيده ترين انتخابات نظام دانست و افزود: لازم است دوست داران نظام با همدلي و وحدت انرژي خود را متمركز كرده و با تمامي توان در اين انتخابات ها شركت كنند.

وي عنوان كرد: نيروهاي انقلابي نظام بايد با كنار گذاشتن اختلافات و نزديك تر كردن سليقه ها، افراد كارآمد، دلسوز و متعهد به آرمان هاي نظام و انقلاب را براي كشور و يا شهر و روستاي خود انتخاب كنند.

حجت الاسلام يعقوبي همچنين از كساني كه علم، توانايي، تعهد، توان و انگيزه خدمت به مردم را دارند خواست تا به صحنه آمده و براي پذيرش مسئوليت كانديد شوند.

نقش برجسته روحانيت در پيروزي انقلاب و دفاع مقدس

امام جمعه بجنورد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت حجت الاسلام فضل الله محلاتي؛ نماينده امام خميني(ره) در سپاه پاسداران و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولان كشور در حمله دو جنگنده به هواپيماي مسافربري آنان در اول اسفند سال 64 با تسليت به اين مناسبت، نقش روحانيت را در پيروزي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي هشت ساله، مهم و تاثيرگذار ذكر كرد.

حجت الاسلام يعقوبي با يادآوري فرموده امام راحل(ره) كه اگر روحانيت نبود انقلاب نيز پيروز نمي شد، اظهار داشت: روحانيت در طول مبارزات انقلابي و پس از آن همواره نقش مهمي در موفقيت هاي نظام اسلامي داشته است.

وي همچنين با تبريك به مناسبت سالروز ميلاد حضرت امام حسن عسگري(ع) در سال 232 هجري قمري، تواضع را يكي از خصوصيات بارز اين امام همام دانست و با يادآوري حديث"التواضع نعمة لايحسد عليها" از اين امام بزرگوار، افزود: بنا به فرموده امام حسن عسگري(ع) تواضع و فروتني نعمتي است كه مورد حسادت قرار نمي‌گيرد و اين مسئله درس بزرگي است كه مي بايست مسلمانان و شيعيان همواره آن را به ياد داشته باشند.

کد خبر 1815510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha