۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۲۸

حجت الاسلام یعقوبی:

حفظ عزت و کرامت خانواده های شهدا اولویت بنیاد شهید باشد

حفظ عزت و کرامت خانواده های شهدا اولویت بنیاد شهید باشد

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: باید حفظ عزت و کرامت خانواده های معظم شهدا اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه خدمات به این بزرگواران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت بیست و دوم اسفندماه، روز ملی بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: تأسیس بنیاد شهید یکی از باقیات صالحات امام خمینی(ره) به شمار می رود و این بنیاد شریف ترین مکان برای خدمت به خانواده های شهدا است.

وی با بیان این که شهدا با رشادت ها و فداکاری های خود برگ زرینی در تاریخ این سرزمین ایجاد کردند، افزود: خدماتی که به خانواده های معظم شهدا ارائه می شود حق آنها بوده و این خدمات در برابر همت والای این شهیدان اصلا قابل محاسبه نیست.

حجت الاسلام یعقوبی با انتقاد از برخی افراد که ارائه خدمات به خانواده های شهدا را نوعی تبعیض دانسته و بر نمی تابند، اضافه کرد: شهدا ولی نعمت همه ما هستند و اگر این شهیدان نبودند دشمنان این سرزمین را تحت سلطه خود در می آوردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که شهادت گل خوش بو و معطری است که جز بندگان برگزیده خدا در میان انسان ها به آن نمی رسند، عنوان کرد: شهید یعنی وارد شدن در حریم خلوت الهی و میهمان شدن بر سر سفره ضیافت الهی که این مقام والا نصیب هر کسی نمی شود.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران مراقب باشد چرا که همه ما تا ابد مدیون خون شهدا بوده و باید هر آن چه در توان داریم برای خدمات دهی به آنها به کار گیریم.

خطیب نماز جمعه بجنورد تأکید کرد: باید حفظ عزت و کرامت خانواده های معظم شهدا اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه خدمات به این بزرگواران باشد.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان محیط زیست، افزود: طبیعت و زمین مادر همه ما به شمار می رود به همین دلیل می بایست با او ارتباط عاطفی و نه تخریبی داشته باشیم.

وی با انتقاد از رواج زمین خواری و کوه خواری در کشور و استان، اضافه کرد: اگر قرار است به اداره و یا دستگاهی زمین واگذار شود این موضوع می بایست با رعایت تمام قوانین و عدالانه باشد نه آن که اعطای زمین تنها به هم حزبی ها و نورچشمی ها و یا اقوام و خویشان فرد مسئول خلاصه شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت به مناسبت سالگرد وفات حاج احمد خمینی، افزود: این انسان بزرگوار یار وفادار امام خمینی(ره) در طول دوران مبارزات پیش از انقلاب و پس از استقرار نظام اسلامی بود.

حجت الاسلام یعقوبی ولایت مداری محض را یکی از خصوصیات بارز حاج احمد خمینی برشمرد و گفت: این مرد بزرگ تا پایان عمر در خدمت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود و به عنوان الگوی ولایت مداری می بایست مورد توجه افراد قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای و نامه اخیر ۴۷ سناتور آمریکایی، اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما به تیم مذاکره کننده خود اطمینان داریم اما دشمن اهل فریب و حیله است به همین دلیل باید کاملا هوشیار بود.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: نامه اخیر سناتورهای آمریکایی مبنی بر لغو توافق هسته ای احتمالی با پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا، آبروی این کشور را در عرصه بین المللی برد چرا که با این حرف نشان دادند به هیچ قرارداد و تعهد بین المللی خود پایبند نیستند.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین با تبریک انتخاب آیت الله یزدی به عنوان رییس جدید مجلس خبرگان رهبری، این انتخاب را درست و هوشمندانه توصیف کرد و افزود: آیت الله یزدی سال ها سابقه علمی و مجاهدتی داشته و گزینه بسیار مناسبی برای این سمت بود.

 

 

کد خبر 2517310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha