۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۳۲

حجت الاسلام یعقوبی:

کاهش وابستگی به نفت رمز تحقق اقتصاد مقاومتی است

کاهش وابستگی به نفت رمز تحقق اقتصاد مقاومتی است

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و تقویت اقتصاد داخلی، زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به ایام فاطمیه و سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، بر رعایت حرمت این ایام در برنامه های نوروزی امسال تأکید کرد.

وی با اشاره به این که آغاز و پایان سال ۹۴ با سالگرد شهادت حضرت فاطمه(س) مقارن شده است، اضافه کرد: سال جدید، سالی فاطمی برای ملت مسلمان بوده و به همین دلیل نیز می بایست سعی شود بیش از گذشته سیره و منش حضرت فاطمه(س) در جامعه اجرایی شود.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: در ایام عید نوروز، دید و بازدید و صله رحم، رفتن به دامان طبیعت، مسافرت و ... منعی ندارد بلکه پسندیده نیز هست اما باید توجه داشت که در تمامی این برنامه ها حرمت عزای بزرگ بانوی دوعالم پاس داشته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به پایان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال با نامگذاری آن سال کشور را به سمت تحقق این شعار جهت دهی فرهنگی و اجتماعی می کنند که در سال ۹۳ نیز چهار رکن پیشرفت کشور را فرهنگ، اقتصاد، عزم ملی و مدیریت جهادی تعیین کردند.

به گفته وی هر چهار رکن مزبور در زندگی حضرت فاطمه(س) به خوبی عینیت یافته است به گونه ای که فرهنگ در زندگی این بانوی بزرگوار اولویت اول بود و خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) منبع عظیمی از فرهنگ ناب اسلام محمدی را دارد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این که حضرت فاطمه به مسأله اقتصاد نیز به عنوان زیربنای فرهنگ توجه ویژه ای داشت، افزود: اصرار بر بازپس گیری فدک در واقع تلاش برای کسب پشتوانه اقتصادی برای فرهنگ بود.

وی مبارزات و تلاش های سیاسی حضرت فاطمه(س) برای استیفای حق حکومت امام علی(ع) و مدیریت جهادی وی در تربیت چهار فرزند نمونه را از مصادیق اجرای شعار عزم ملی و مدیریت جهادی دخت نبی مکرم اسلام(ص) برشمرد.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و نهم اسفندماه، سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران، اظهار داشت: نفت نعمت خدا برای کشور ما است اما باید آن را مدیریت کرده و نگذاریم به ابزار سیاسی بازی دشمنان ما بدل شود.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: خام فروشی نفت هنر نیست چرا که در سه دهه گذشته دولت های مختلف در ایران تنها نفت را به فروش می رساندند و کشور را اداره می کردند اما دیدیم که در چند سال اخیر تحریم های دشمنان سبب شد بخش اعظمی از این درآمد از دست دولت ها خارج شده و مشکلات زیادی برای کشور ایجاد شود.

وی با تأکید بر این که نباید اقتصاد ما با سیاست ابرقدرت ها گره بخورد، افزود: راه دست یابی به این مهم کاهش وابستگی به نفت و کاستن از خام فروشی آن است.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی مدیریت نفت و تبدیل آن به فرآورده های ارزآور، کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمد نفت و تقویت اقتصاد داخلی از جمله ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵، افزود: امیدواریم در این مذاکرات کشورهای غربی علی الخصوص آمریکا بر سر عقل آمده و فرصت سوزی نکند و مذاکرات به گونه ای به سرانجام برسد که هم برای ما و هم برای دیگران نفع داشته باشد.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: با این حال ملت آماده هر نتیجه ای از مذاکره باشند چرا که اگر به توافق خوب برسیم پیروزی محسوب می شود و اگر با وجود تلاش های قهرمانانه مذاکرات به نتیجه لازم نرسد باز هم ما حجت را بر دنیا تمام کرده ایم و پیروز هستیم.

کد خبر 2521690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha