۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۱۷

بهشتی‌نژاد:

آیت‌الله مهدوی کنی وزنه وزین انقلاب اسلامی بود

آیت‌الله مهدوی کنی وزنه وزین انقلاب اسلامی بود

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: آیت‌الله مهدوی کنی(ره) با توجه به اقدامات و شایستگی‌هایی که در قبل از انقلاب در دوران جنگ و بعد از آن برای ثبات انقلاب از خود نشان داد وزن وزینی برای این انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسین بهشتی‌نژاد صبح امروز در مراسم بزرگداشت و ترحیم آیت‌الله مهدوی کنی که در مسجد سید اصفهان برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرام الحرام و درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به وقایع عاشورا و تاسوعای حسینی اظهار داشت: نهضت حسینی عامل ثبات ستونی از اسلام بود و می‌توان گفت اگر نهضتی به نام نهضت حسینی نبود در حال حاضر ستونی از دین اسلام وجود نداشت.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) در خصوص واقعه عاشورا گفت: به تعبیر این امام بزرگوار پیروز حقیقی در واقعه عاشورا اهل بیت (ع) بودند و مصداق این مدعا را نیز می‌توان در بلند شدن آوای دلنشین اذان و نام حضرت محمد (ص) از گلدسته‌های مساجد عنوان کرد.

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه آیت‌الله مهدوی کنی را خدمتگذار واقعی حرم امام حسین (ع) دانست و بیان داشت: ایشان قبل از آنکه خدمتگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد خدمتگذار و تابع نهضت حسینی بوده و اقدامات شایسته‌ای را در این راستا انجام داده است.

وی با اشاره به توجه تمام اقشار مختلف جامعه نسبت به درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی (ره) و برگزاری مراسم‌های مختلفی از سوی اقشار دانشگاهی، علما و بزرگان برای این عالم ربانی افزود: باید در نظر داشته باشیم که آن مرحوم هم با مشعل فقاهت حرکت می‌کرد و هم به مشعل فقاهت رسید.

آیت‌الله بهشتی نژاد در ادامه با اشاره به نقش آیت‌الله مهدوی کنی در دوران انقلاب و به ثمر رسیدن آن اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی کنی(ره) با توجه به اقدامات و شایستگی‌هایی که در قبل از انقلاب در دوران جنگ و بعد از آن برای ثبات انقلاب از خود نشان داد وزن وزینی برای این انقلاب بود.

به گزارش مهر، در مراسم ترحیم آیت‌الله مهدوی کنی (ره) شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مظاهری (رئیس حوزه علمیه اصفهان)، آیت‌الله مهدوی (عضو مجلس خبرگان رهبری)، رسول زرگرپور(استاندار اصفهان) عباس مقتدایی (نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی)، حجت‌الاسلام  فقیهی (مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان) و دیگر مسئولان بالا رتبه استان حضور داشتند.

کد خبر 2411506

برچسب‌ها