۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۲۶

بررسی عقلانیت در مصرف و افزایش رفاه اقتصادی در «چارسوق»

بررسی عقلانیت در مصرف و افزایش رفاه اقتصادی در «چارسوق»

«چارسوق» شبکه افق این هفته به سراغ موضوع عقلانیت در مصرف به عنوان راهکاری برای افزایش رفاه و احساس امنیت اقتصادی رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از نقشه‌های جانبی دشمنان در کنار تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، ترویج روحیه مصرف گرایی در کشور هدف است؛ به این ترتیب که در کنار تحریم کالاهای اساسی، اقلام غیر ضروری و عمدتا لوکس و تجملاتی تبلیغ می‌شوند تا سرمایه‌های کشور به جای هزینه در امور مهم و حیاتی و یا خرید محصولات مورد نیاز، صرف تهیه کالاهای غیر ضروری شود.

به عبارتی تبلیغ روحیه تجمل گرایی و خرید کالاهایی که به هیچ وجه نیازی به آنها در زندگی و فرهنگ جامعه هدف احساس نمی‌شود، به عنوان یکی از حربه‌های جانبی دشمنان در کنار تحریم‌ها، اثرگذاری قابل توجهی خواهد داشت.

«چارسوق» عنوان برنامه‌ای گفتگو محور با موضوع اقتصاد است که در این قسمت به عقلانیت در مصرف می‌پردازد؛ اقدامی که اگر به درستی مدیریت شده و به عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه نهادینه شود، می‌تواند سلاحی موثر در مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان بر جمهوری اسلامی باشد.

در این قسمت، کارشناس برنامه محسن بهرامی به بررسی موضوع عقلانیت در مصرف و نوع مصرف گرایی در غرب در قیاس با مدل مصرف در ایران می‌پردازد.

علاقمندان به مباحث اقتصادی می‌توانند «چارسوق» با موضوع عقلانیت در مصرف را سه شنبه ششم آبان ساعت 19 از شبکه افق سیما تماشا کنند.

کد خبر 2411701

برچسب‌ها