۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۳۸

حجت الاسلام یعقوبی:

عاشورا و محرم فرصتی برای فرهنگ سازی است

عاشورا و محرم فرصتی برای فرهنگ سازی است

بجنورد - خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی فرصتی بر ای فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی عصر چهار شنبه در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی که در سالن شهید ماژانی برگزار شد، افزود:عاشورای حسینی پشتوانه فرهنگی ماست و در این ایام باید تلاش کنیم تا بنیه های فرهنگی، معنوی و اخلاقی در جامعه تقویت شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در نظام اسلامی گفت: فرهنگ غذای روح و جان و زیر بنای مسائل اجتماعی و اقتصادی است و بدون توجه به مقوله فرهنگ نمی توانیم شاهد رشد و توسعه اقتصادی در کشور باشیم.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: مراکز فرهنگی شامل عالمان، طلاب و فضلای حوزه های علمیه و روشنفکران دینی و همه کسانی که دستی در امور فرهنگی دارند باید جوانان خود جوش و متدین را حمایت کنند تا فضای فکری و فرهنگی کشور رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ هر دو مکمل و متمم یکدیگرند افزود: زیر بنای همه کارها باید فرهنگ سازی و انسان سازی در محیطی اخلاقی و در فضایی مملو از تعامل، تفاهم و همکاری باشد تا بتوان در چنین فضایی کشور را از لحاظ فرهنگی و اقتصادی ساخت.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه نباید مسائل فرهنگی و معنوی کمرنگ و یا به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: همه باید به  فکر ساختن فرهنگ و زیرساخت های معنوی کشور باشیم، چرا که اقتصاد پر رونق و شکوفا نیز در سایه فرهنگ صحیح، رشد و توسعه می یابد.

وی خطاب به مجموعه های فرهنگی تاکید کرد: تلاش خود را بر موضوع فرهنگ متمرکز کنید چرا که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی  و هدف این انقلاب ایجاد یک تحول انسانی برای بالندگی فرهنگی و اعتقادی بود.

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر توجه همه دستگاهها به مقوله فرهنگ تصریح کرد: تمام تلاش های اقتصادی و اجتماعی باید دارای یک پیوست فرهنگی باشد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اگر بازار، پارک و یا فضای سبز می سازیم باید به احداث نماز خانه آن به عنوان یک پیوست فرهنگی توجه کنیم، اظهار داشت: متاسفانه توجه به پیوست فرهنگی و مقوله فرهنگ، در کارها ضعیف است.

وی در ادامه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اهمیت دادن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز سبقه فرهنگی درکارها محسوب می شود.

حجت الاسلام یعقوبی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ترویج خوبی ها و زیبایی ها یاد کرد و گفت: باید با نهی از منکر جلوی آنچه ضربه به فرهنگ اسلامی ما می زند و فساد ایجاد می کند بگیریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: رسالت فرهنگی یک رسالت عمومی است و به افراد و مراکز خاصی تعلق ندارد، بلکه اصل و اساس آن یک وظیفه و تکلیف دینی است و همه در مقابل آن مسئولیم.

امام جمعه بجنورد در پایان یاد آور شد: امسال تجمع بزرگ عزاداران حسینی در خراسان شمالی، ساعت ۱۶ روز دوازدهم ماه محرم در محل امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) با حضور هیئات مذهبی و عزاداران حسینی برگزار خواهد شد.

کد خبر 2412543

برچسب‌ها