۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۲۳

ورزشگاه جروکان اصفهان میزبان شیرخوارگان حسینی است

ورزشگاه جروکان اصفهان میزبان شیرخوارگان حسینی است

اصفهان – خبرگزاری مهر: همزمان با 2500 نقطه در داخل و خارج کشور همایش شیرخوارگان حسینی در ورزشگاه جروکان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور گرامیداشت یاد و خاطر شهید خردسال کربلا حضرت علی اصغر (ع) و نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) همایش شیرخوارگان حسینی صبح روز جمعه ۹ آبان ماه مصادف با ششم محرم و هم زمان با سراسر کشور و با حضور مادران و فرزندان شیرخوارشان راس ساعت هشت صبح در مجموعه ورزشی شهدای جروکان واقعه در غرب اصفهان خیابان آتشگاه جنب کوه آتشگاه و باغ فردوس برگزار می‌شود.

این مجمع در اصفهان از سال ۸۴ آغاز به کار کرده است که در منطقه غرب اصفهان برای نخستین بار در سال ۸۶ و با حضور ۵۰۰ نفر برگزار شد که امسال برای هشتمین سال با پیش‌بینی حضور ۱۵ هزار نفر برگزار می‌شود.

مراسم ویژه شیرخوارگان حسینی با سخنرانی و مداحان اهل بیت (ع) همراه است و همزمان در دو هزار و ۵۰۰ نقطه ایران و جهان برگزار می‌شود.

هدف از این مراسم ایجاد این سئوال در ذهن و تفکر در مورد این مسئله است که دلیل شهید کردن این کودک چه بوده است، که در این مراسم علاوه بر آن در رابطه با نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) و تکریم و پاسداشت مقام حضرت علی‌اصغر (ع) و شناسایی مظلومیت طفل شش ماهه کربلا می‌پردازد.

گهواره گردانی نمادین به یاد علی اصغر (ع) با تبرک پرچم امام رضا (ع) و امام حسین (ع)، توزیع لباس مخصوص شیرخوارگان و هدیه به کودکان با نام علی‌اصغر و دادن قطره مولتی ویتامین یا AD برای نوزادان از طریق مرکز بهداشت از برنامه‌های ویژه این مراسم است.

همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم، غرفه کمیته امداد برای یاری رساندن، غرفه کتاب و نشریه برای کودکان و سی دی و انیمیشن با محتوای اهل بیت (ع) و غرفه اهدای خون بر پا می‌شود

کد خبر 2412911

برچسب‌ها