۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۲۳

آیت الله دری نجف آبادی:

کربلا پایه اصلی انقلاب است

کربلا پایه اصلی انقلاب است

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: کربلا و دانشگاه امام صادق (ع) و امام باقر (ع) پایه های اصلی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آّبادی، ظهر جمعه، در خطبه های عبادی سیاسی این هفته اراک، با اشاره به اینکه عترت و اهل بیت پیامبر اکرم (ص) پایه های اصلی اسلام هستند، افزود: پایه های انقلاب نیز قیام عاشورایی امام حسین (ع) و شهدای کربلا بود.

وی با بیان اینکه دشمنان نقشه های برای انحراف انقلاب اسلامی ایران داشتند، گفت: ملت ایران باید در برابر تلاش های امریکا و اسرائیل و قدرت های پوشالی شرق و غرب با آگاهی ایستادگی کند تا به پیروزی نهایی دست یابد.

امام جمعه اراک ادامه داد: تاسوعا و عاشورای حسینی و تقارن آن با 13 آبان سبب تبیین بهتر اهداف امام حسین (ع) و شهدای انقلاب است؛ چرا که رزمندگان اسلام نیز با پیروی از قیام اباعبدالله الحسین (ع) در برابر ظلم و جور زمان خویش به معمار کبیر انقلاب اقتدا کرده و پیروزی را از آن خود کردند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه در دین اسلام برای هر عملی تعاریف و احکام و حدودی وجود دارد، اضافه کرد: امروز برای عزاداری ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) باید با پیروی از شارع مقدس گام برداریم.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال کوچکترین کوتاهی برای به انحراف کشاندن اسلام و عزاداری مسلمانان در محرم الحرام هستند، اظهار کرد: باید مراقب باشیم تا در عزاداری سرور و سالار شهیدان دشت کربلا افرادی از روی ناآگاهی و نادانی رفتاری ناخوشایند انجام ندهند.

مکتب امام حسین (ع) مکتب افتخار و شرف مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه مکتب اباعبدالله الحسین (ع) مکتب نجات بخش برای جهانیان است، افزود: امروز باید عزای امام حسین (ع) و شهدای کربلا به گونه ای برگزار و در جهان مطرح شود که نشان دهنده راه، مسیر و هدف والای آن امام و پیروانش باشد.

آیت الله دری در ادامه با اشاره به اینکه معرفت لازمه عزاداری است، افزود: اقشار جامعه باید نسبت به قیام امام حسین (ع)، عاشورا و کربلا و آثار بی بدیل آن در جامعه آگاه باشند تا عزاداری درخور شان شهدای کربلا برپا کنند.

وی با بیان اینکه یاران امام حسین (ع) ستارگان پرفروغی هستند که در کهکشان نورانی ایشان قرار گرفتند، اضافه کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی کلاس معرفت، ایمان، تقوا و فداکاری است.

امام جمعه اراک ادامه داد: قیام اباعبدالله الحسین (ع) احیا کننده دنیا، بشریت و اسلام بود و درس عدالت خواهی، آزادی و آزادگی، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با استکبار و ترویج عفاف و حجاب و برپایی نماز و عزت و اتکال علی الله به جهانیان داد.

اهل بیت (ع) از هر آلودگی پاک و مطهر بودند

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیات 28 تا 35 سوره احزاب، افزود: در این آیات شریفه خدواند زنان پیامبر را مورد عتاب و خطاب قرار داده، چرا که ایشان به سبب ارتباط با معصومین (ع) الگووتاثیر گذار در جامعه هستند.

وی ادامه داد: در این آیات به زنان پیامبر خطاب شده که اگر کار نیکو انجام دهند پاداشی دو برابر و اگر عملی زشت از آنان سر زد مجازاتی دوبرابر خواهند دید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه در قرآن کریم آیات بسیاری نیز خطاب به اهل بیت پیامبر اکرم (ص) آمده است، اضافه کرد: لحن آیاتی که به اهل بیت (ع) خطاب شده با لحن آیاتی که به زنان پیامبر اشاره را دارد متفاوت است.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از هر آلودگی، انحراف، لغزش، تسلیم در برابر غیر حق و گناه پاک و مطهر هستند.

وی خواستار برگزاری هرچه باشکوهتر عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی شد و تصریح کرد: یکی از اهداف مهم امام حسین (ع) از قیام عاشورا اقامه نماز بود و همه هیات های مذهبی با تاسی از ایشان باید نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را به جماعت اقامه کنند.

گفتنی است، بعد از نماز جمعه این هفته اراک، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همزمان با سراسر کشور از میدان سرداران به سمت فلکه البرز با عنوان «تجمع میثاق با امام حسین (ع) بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر» راهپیمایی کرده و به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر شعارهای سردادند.
 

کد خبر 2413291

برچسب‌ها