۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶

آیت‌الله حسینی بوشهری:

عاشورای حسینی برای همه اقشار و جوامع انسانی یک الگو شده است

عاشورای حسینی برای همه اقشار و جوامع انسانی یک الگو شده است

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: عاشورای حسینی برای همه اقشار و جوامع انسانی یک الگو شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری دوشنبه‌شب در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با اشاره به اهمیت بسیار بالای تبیین اهداف قیام عاشورا، اظهار داشت: فراموش کردن حادثه عاشورا یکی از طرح‌هایی است که دشمنان با جدیت به دنبال آن است و می‌خواهند که نامی از حسین و قیامش برده نشود.

وی با اشاره به وجود آموزه‌های متعدد در قیام عاشورا و حرکت امام حسین(ع) خاطرنشان ساخت: تعالیم رفتاری و گفتاری امامان سبب شد حادثه عاشورا ماندگار بماند و در جامعه نهادینه شود و این آموزه‌ها باید نسل به نسل منتقل شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه تعالیم امامان به جامعه بشری سبب شد فرهنگ عاشورا در جامعه نهادینه شود و این حادثه بی نظیر عاشورا ماندگار بماند، افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فرهنگ عاشورا را در جهان نهادینه کردند.

وی به تهدیدات متعدد از جمله انفجار و کشتار در عراق اشاره کرد و بیان داشت: سوگواران حسینی بدون هیچ دغدغه و هراس مراسم تاسوعا و عاشورا را برپا می‌کنند که انگار ما چیزی نشنیده‌ایم و این نشان می‌دهد که فرهنگ عاشورا در جامعه بشریت نهادینه شده و تا ابد جاودانه است.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: مشیت و اراده الهی، عدالت خواهی، ظلم ستیزی، ایمان و عمل صالح، احیا فطرت، رهبری معصوم و جامعیت، نهضت عاشورا رمز ماندگاری حادثه عاشورا است.

وی اضافه کرد: نقطه مقابل حادثه عاشورا بازتاب عمل دشمن است که در آن جنایت، کشتار، هتک‌حرمت، غضب و ناراحتی مشاهده می‌شود و سبب نفرت جامعه بشریت از سپاهیان و دشمنان امام حسین(ع) شده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه چون نیت حادثه عاشورا الهی بود شعاع آن تمام جهان را درنوردید و ماندگار شد، خاطرنشان ساخت: بازتاب عاشورا در دلها شور ایجاد می‌کند.

کد خبر 2415038

برچسب‌ها