۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۹:۴۴

۱۵عنوان کتاب قرآنی در انتشارات دانشگاه علوم و معارف منتشر شد

۱۵عنوان کتاب قرآنی در انتشارات دانشگاه علوم و معارف منتشر شد

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه انتشارت این دانشگاه در سالهای اخیر تاسیس شده است، گفت : ۱۵ عنوان کتاب توسط انتشارات دانشگاه علوم و معارف به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه هدف اصلی دانشگاه علوم و معارف، آموزش است اما در زمینه پژوهش نیز فعال است، اظهارداشت: دانشگاه علوم و معارف پیشرفت های خوبی از جهات مختلف بدست آورده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون دانشگاه دارای ۲۲ دانشکده است، افزود : در حال حاضر ۷ استان کشور برای احداث دانشکده جدید تقاضا داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت بسیاری از دانشگاهها در مقاطع مختلف خالی ماند، گفت: برخلاف همه دانشگاه ها، دانشگاه علوم و معارف امسال به تعداد ظرفیت اعلام شده به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشجو پذیرفت که بیش از ظرفیت خود بود.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اضافه کرد: امسال در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط ، ۸۰۰ دانشجو پذیرفته شد که ۵۰۰ نفر جذب این دانشگاه شدند.

وی با بیان اینکه شاخص ترین اساتید برای هیات علمی این دانشگاه جذب شده اند، گفت: هم اکنون ۸۰ استاد تمام وقت و حدود ۳۷۰  استاد مدعو در دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه در سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، هشتمین همایش پژوهش های قرآنی با محوریت موضوع سبک زندگی اسلامی و تمدن اسلامی برگزار شد، افزود : در مجموع ۷۰۰ مقاله به این همایش ارسال شد که باتوجه به اخذ مجوز علمی و پژوهشی برای مقالات برتر ، این همایش جایگاه ویژه ای بدست آورده است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اعلام اینکه در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ باتوجه به مشکل چاپ، انتشارات بسیاری از دانشگاه ها تعطیل شد و در آن زمان دانشگاه علوم و معارف فاقد انتشارات بود، افزود : انتشارات دانشگاه هم اکنون فعال شده است و ۱۵ عنوان کتاب نیز تالیف کرده است و دو مجله علمی و پژوهشی و یک مجله علمی و ترویجی نیز توسط دانشگاه چاپ و منتشر می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه پاسخ به شبهات طرح شده در زمینه قرآن در سرتاسر جهان نیز فعال است، گفت : موضوعات و مطالب طرح شده به عنوان موضوع پایان نامه به دانشجویان ارائه می شود و یا در غالب قرارداد پژوهشی توسط دانشگاه با پژوهشگران بررسی می شود.

کد خبر 2415245

برچسب‌ها