۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴

«عمان سامانی به روایت زهیر توکلی» منتشر می‌شود

«عمان سامانی به روایت زهیر توکلی»  منتشر می‌شود

زهیر توکلی از به زیرچاپ رفتن اثری تازه‌ای از خود با عنوان «عمان سامانی به روایت زهیر توکلی» خبر داد.

زهیر توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار کتاب تازه‌ای با عنوان «عمان سامانی به روایت زهیر توکلی» اظهار داشت: این کتاب شامل گزیده‌ای از اشعار کتاب معروف گنجینه الاسرار عمان سامانی است که در کنار مقاله‌ای از بنده که بر مبنای روش شناسی مبتنی بر تحلیل متن اشعار عمان است منتشر شده است.

وی ادامه داد: سهم من از این کتاب در واقع همین مقاله است که در سال ۸۸ تالیف شده است و گزینش اشعار عمان را نیز علیرضا بهرامی انجام داده و نشر آرادمان نیز آن را به زیر چاپ برده است.

توکلی در ادامه در ارتباط با مقاله خود در این کتاب اظهار داشت: در این متن به این مساله پرداخته شده است که متون عرفانی مانند گنجینة الاسرار بر اثر شهود و ذوق مولف در ارتباط با یک مقوله فرازمینی پدید می‌آید و از اساس تالیف آنها ارتباطی با خواندن کتاب و متون عرفانی ندارد.

عمان سامانی

وی افزود: در این مقاله نشان داده‌ام که مولف این متون بر پایه خواست خود سعی کرده تا موضوع و حس و حالی خاص را بچشد و مزه مزه کند و این مساله علامتی دارد که در متن حاصل از تالیف وی می‌توان رگه‌هایش را دید.

توکلی با تاکید بر مساله شهود محوری آثاری مانند گنجینة الاسرار عمان سامانی گفت: من در این مقاله سعی کردم نشان بدهم که این متن شهودی و الهامی است و تحت تاثیر اندیشه محض ایجاد نشده است.

کد خبر 2416210