۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶

آیت الله نعیم آبادی:

هدف مداحان حفظ فرهنگ عاشورا باشد

هدف مداحان حفظ فرهنگ عاشورا باشد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: امام جمعه بندرعباس گفت: مداحان باید مقتل خوانی را در اولویت قرار دهند و هدف آنها باید حفظ حرمت خون شهدا و فرهنگ عاشورا باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با قدردانی از عزاداری ها و فعالیت هیئت های مذهبی استان هرمزگان در ایام ماه محرم، به انتقاد از برخی مداحان که خرافات را وارد داستان عاشورا می کنند، پرداخت و عنوان کرد: برخی مداحان برای جذابیت مداحی خود و به گریه انداختن عزاداران، به واقعه بزرگ عاشورا خرافات و تحریف هایی اضافه می کنند و مردم و حتی گاهی بزرگان دینی ما نیز این داستان ها را باور می کنند.

وی تاکید کرد: باید از مداحی ها، خرافات و تحریف ها زدوده شود و باید نهضت عاشورا به عنوان بزرگترین حادثه تاریخ اسلام در مسیر حق، حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: مداحان باید مقتل خوانی را در اولویت قرار دهند و هدف آنها باید حفظ حرمت خون شهدا و فرهنگ عاشورا باشد و خارج کردن عاشورا از فضای عقلانیت و داخل کردن خرافات و بدعت ها به مکتب حسینی برای جامعه اسلامی یک اشکال و ضعف بزرگ است.

آیت الله نعیم آبادی خاطرنشان کرد: روضه خوانی و مداحی باید دارای محتوای صحیح و آگاهی بخشی باشد و اگر مداحی این کار را نمی داند باید از این کار کنار برود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به 18 آبان روز کیفیت، بیان کرد: ناظران و بازرسان باید به دقت بر تولید محصولات نظارت کنند و باید تلاش کنیم تا کالاهایی با کیفیت بالا و مناسب در جامعه عرضه شود.

امام جمعه بندرعباس همچنین به مشکلات محصولات کشاورزی در بخش هشتبندی شهرستان میناب اشاره کرد و اظهار داشت: مردم هشتبندی به شدت در زمینه فروش محصولات کشاورزی نگرانی دارند و مسئولان استانی باید با همکاری مقامات کشوری به این قشر زحمتکش کمک کنند و اجازه ندهند زندگی آنها با مشکلات جدی مواجه شود.

آیت الله نعیم آبادی اضافه کرد: باید مدیران و مسئولان استان هرمزگان با سفر به هشتبندی، برای رفع مشکلات محصولات کشاورزی این منطقه چاره اندیشی کنند.

کد خبر 2416363

برچسب‌ها