۲۵ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳

حجت الاسلام مفیدی:

۱۳۰۰ مداح در خراسان شمالی کارت مداحی دریافت کردند

۱۳۰۰ مداح در خراسان شمالی کارت مداحی دریافت کردند

بجنورد- رییس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: بیش از هزار و ۳۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت(ع) و شاعر آیینی در استان کارت مداحی دائم و موقت دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی مفیدی صبح پنج شنبه در جلسه تشکل های دینی خراسان شمالی با اشاره به این که هزار و ۳۵۰ نفر از مداحان و شعرای آیینی شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی در سامانه مداحان و شعرای آیینی استان ثبت نام کرده اند، اضافه کرد: برای این افراد کارت های موقت و دائمی صادر شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۴۵۰ مداح و ذاکر و شاعر آیینی خواهر و برادر در شهرستان بجنورد ثبت نام کرده و کارت دریافت کردند.

حجت الاسلام مفیدی افزود: در سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی خراسان شمالی که اوایل ماه جاری به صورت همزمان در ۹ شهر استان برگزار شد، ۵۲ درصد از این مداحان و شعرای آیینی شرکت کرده بودند.

رئیس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: با ساماندهی مداحان و شاعران آیینی در استان خراسان شمالی، در این دروه از انتخابات مشارکت مناسبی از مداحان ثبت شد.

وی افزود: با جمع بندی نتایج انتخابات مقدمات تشکیل هیئت ریئسه فراهم شده و ترکیب هیئت ریئسه کانون مداحان شهرستان ها در بهمن ماه مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در حال حاضر در این استان هزار و ۶۶ هیأت مذهبی وجود دارد که از این تعداد ۸۶۶ هیأت ثبت شده و ۲۰۰ هیأت به صورت ثبت نشده فعالیت می کنند.

از تعداد کل هیئات موجود در خراسان شمالی ۸۰۴ هیأت مختص برادران و ۲۶۲ هیأت نیز به صورت اختصاصی برای خواهران فعالیت می کنند و همچنین از تعداد هزار و ۶۶ هیأت مذهبی موجود در خراسان شمالی ۶۰۸ هیأت در مناطق شهری و ۴۵۸ هیأت نیز در روستاها فعال هستند.

کد خبر 2465474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha