۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴

ریچارد لینک‌لیتر سوژه یک مستند شد

ریچارد لینک‌لیتر سوژه یک مستند شد

ریچارد لینک‌لیتر این بار در فیلمی با عنوان «21 سال: ریچارد لینک لیتر» با حضور شماری از ستارگان درجه یک، ظاهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی وایر، این فیلم مستند که بر کار سازنده فیلم «کودکی» متمرکز است با حضور شماری از بازیگران مطرحی که در پروژه‌های قبلی او حضور داشتند، ساخته شده است.

مک کاناهی یکی از این چهره‌ها است. این برنده اسکار اولین بازی‌اش در برابر دوربین را در فیلمی از ریچارد لینک‌لیتر با عنوان «گیج و مغشوش» در سال 1993 ایفا کرد و مانند دیگر افرادی که از آنها خواسته شد تا در این مستند حضور یابند، بلافاصله با این مساله موافقت کرد.

مایکل داناوی که این فیلم را کارگردانی کرده، گفت ما زمان کمی داشتیم، اما این وقت برای ساختن این مستند 45 دقیقه ای درباره ریچارد کافی بود. او افزود: متیو آنقدر باهوش است که تا من اول یک سوال را مطرح می کردم او دقیقا همان مسیری را می رفت که من نیاز داشتم و من اصلا دیگر سوالم را متوقف می کردم و او بود که داشت پاسخ می داد.

اتان هاوک، کیانو ریوز، بیلی باب تورنتون، جک بلک، ژولی دلپی، برادران داپلاس، کوین اسمیت و جیسون رایتمن دیگر افرادی هستند که در این پروژه حضور دارند.

تهیه کننده این فیلم تارا وود گفت این یک ادای دین دسته جمعی است که می‌تواند مردمی از هر سطح را متوجه خود کند.

زاک افرون دیگر فردی است که موضوع مصاحبه قرار گرفته و از این می گوید که در سال 2008 چگونه در فیلم «من و اورسون ولز» در برابر دوربین لینک‌لیتر حضور یافت.

مایکل داناوی و تارا وود قصد دارند تا شمار این فیلم‌ها را به 21 برسانند. فیلم بعدی آنها مستندی درباره کوئنتین تارانتینو خواهد بود.

جدیدترین فیلم ریچارد لینک‌لیتر با عنوان «بچگی» موفق به کسب جوایز متعددی شده است. این فیلم تنها در چهلمین جشنواره فیلم سیاتل سه جایزه را از آن خود کرد که شامل جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن نقش اول برای پاتریشیا آرکت بود. «بچگی» خرس نقره ای بهترین کارگردانی جشنواره‌ برلین را هم برد.

لینک‌لیتر که فیلمش «پیش از نیمه شب» به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2013 شناخته شد و 98 درصد رای مثبت منتقدان را کسب کرد، برای این فیلم در کنار اتان هاوک و ژولی دلپی نامزد دریافت جایزه ایندیپندنت اسپرایت و جایزه منتقدان برای فیلمنامه شد و این سه جایزه منتقدان فیلم لس آنجلس را نیز دریافت کردند.

ریچارد لینک‌لیتر 54 ساله سازنده سه گانه «پیش از طلوع»، «پیش از غروب» و «پیش از نیمه شب» در طول 18 سال و نیز «ملت حاضری خور» فیلمساز مستقل آمریکایی است که به دنبال کردن زندگی شخصیت‌های فیلم‌هایش در سالهای متمادی علاقه دارد.

او امسال ساخت فیلم «بچگی» را به پایان رساند؛ فیلمی که حدود دوازده سال در‌گیرش بود و درباره زندگی پسری است در سال های مختلف کودکی و نوجوانی. در حالی که تصور می شد او از ساخت این فیلم دست کشیده، اما او در خبری غافلگیر کننده این فیلم را در جشنواره‌ ساند‌نس به نمایش درآورد و با واکنش های بسیار خوبی هم مواجه شد.

 فیلمنامه «بچگی» را خود لینک‌لیتر نوشته که از پنج سالگی پسر بچه‌ای به نام ‌میسون شروع می شود و تا هیجده سالگی او پیش می‌آید و زندگی او و خانواده‌‌اش را در این مدت دنبال می کند. ایتان‌هاوک و پاتر‌یشیا آر‌ک بازیگران بزرگسال این فیلم هستند. 

کد خبر 2417288