مخالفت انصارالله یمن با دولت جدید؛ درخواست برای تغییرات اساسی در ترکیب کابینه

مخالفت انصارالله یمن با دولت جدید؛ درخواست برای تغییرات اساسی در ترکیب کابینه

انصارالله یمن ضمن ناامید کننده خواندن تشکیل دولت جدید یمن با آن مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال اعلام تشکیل دولت جدید یمن "محمد القبلی" عضو دفتر سیاسی انصارالله در گفتگو با شبکه اسکای نیوز تشکیل دولت جدید یمن را ناامید کننده توصیف کرد.

 وی گفت: برخی از اعضای دولت جدید یمن واجد شرایطی که در توافقنامه صلح و مشارکت ملی ذکر شده، نیستند و تشکیل دولت مذکور بسیار ناامید کننده است.

القبلی افزود: برخی از وزرای انتخاب شده در فساد مالی و اداری دست دارند و این امر کاملا با مفاد توافقنامه اخیری که میان گروههای سیاسی یمنی در خصوص تشکیل دولت و صلح فراگیر منعقد شده است مغایرت دارد.

وی در ادامه خواستار تغییر اعضای کابینه طبق مفاد توافقنامه شد.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله اعلام کرد که حوثیها موضع خود را در خصوص تشکیل دولت جدید یمن به ریاست جمهوری اعلام کرده اند اما تاکنون پاسخی در این خصوص دریافت نکرده اند.

القبلی با بیان اینکه پیشبرد روند سیاسی طبق منافع ملی  در یمن مستلزم ریشه کنی فساد در این کشور است اعلام کرد که چنین اقداماتی موجب تغییر شکل فساد می شود و ماهیت آن همچنان پابرجا خواهد بود.

انصار الله یمن با انتشار بیانیه ای تشکیل دولت جدید یمن را مغایر با مفاد توافقنامه صلح میان گروهای سیاسی و مانعی جدی در روند سیاسی این کشور توصیف کرد.

کد خبر 2417300

برچسب‌ها