۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۳۰

فرزامی خبر داد:

کتابخانه استاد آیتی بروجرد به زودی افتتاح می شود

کتابخانه استاد آیتی بروجرد به زودی افتتاح می شود

بروجرد - خبرگزاری مهر: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر 57 کتابخانه مشارکتی و نهادی در سطح این استان فعالیت می کنند گفت: کتابخانه استاد آیتی بروجرد به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر فرزامی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در هتل زاگرس بروجرد در تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، غبار روبی گلزار شهداء، برگزاری مسابقات کتاب و کتاب خوانی، برگزاری همایش تجلیل ار برترینهای کتاب و کتاب خوانی و...از جمله برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی در استان لرستان است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۷ کتابخانه مشارکتی و نهادی در سطح استان لرستان فعالیت می کنند که از این تعداد تمام کتابخانه های نهادی از سامانه یکپارچه تحت وب برخوردارند و همه مراحل امانت و برگشت کتاب از طریق سامانه دیجیتال انجام می شود.

فرزامی ادامه داد: به رغم اینکه لرستان از لحاظ سرانه مطالعه نسبت به دیگر استانها رتبه پایینی دارد اما در زمینه امانت کتاب در زمره استانهای بالا قرار داریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار عضو فعال در کتابخانه های استان لرستان وجود دارد که حضور مطالعه کنندگان بیشتر در فصل تابستان و زمان کنکور اتفاق می افتد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان لرستان در ادامه با بیان اینکه پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها مغفول مانده است، اظهار داشت: در استانهای همجوار در بخش پرداخت این میزان توسط شهرداریها به کتابخانه ها رشد خوبی مشاهده می شود که متاسفانه در استان لرستان اینگونه نیست.

فرزامی همچنین از افتتاح کتابخانه دیجیتال گویا ویژه نابینایان بروجردی خبر داد و افزود: کتابخانه دیجیتال گویا تا کنون در ۱۱ استان کشور ایجاد شده است که به زودی دوازدهمین کتابخانه دیجیتال گویا در کتابخانه علامه شهیدی بروجرد در کوتاهترین زمان به بهره برداری خواهند رسید.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به وضعیت کتابخانه های نیمه تمام بروجرد ادامه داد: طبق آمارها میانگین استاندارد سرانه فضای مطالعه در کشور هشت متر بوده که این میزان در استان لرستان یک متر است.

فرزامی تصریح کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام هدف اصلی این اداره کل در سال جاری بوده که در این زمینه به چهار پروژه توجه خاص شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان لرستان بیان داشت: کتابخانه های استاد آیتی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و شهید باهنر بروجرد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه هایی هستند که به زودی شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در صورت افتتاح این کتابخانه ها در بروجرد انتظار می رود سرانه فضای مطالعه در این شهرستان رشد ۱۰۰درصدی داشته باشد.

وی یادآور شد: با تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰ نزدیک به ۹۲۰ میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه های نیمه تمام پیش بینی شده است که علاوه بر آن به دنبال جذب کمک خیرین کتابخانه ساز نیز هستیم.

کد خبر 2419381