۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱

قائد رحمت با مهر مطرح کرد؛

نوسازی خطوط فرسوده ریلی لرستان 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نوسازی خطوط فرسوده ریلی لرستان 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ازنا - خبرگزاری مهر: نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسازی خطوط فرسوده ریلی لرستان 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قائد رحمت صبح جمعه در حاشیه بازدید از پروژه های شهرستان ازنا در گفتگو با خبرنگار مهر  با اشاره به وقوع سوانح ریلی متعدد در محدوده راه آهن لرستان اظهار داشت: استمرار این حوادث موجب نگرانی هایی برای مردم منطقه و همچنین مسافران شده است.

وی ادامه داد: در این راستا پیگیری ها و تذکرات متعددی را برای بازسازی و تعویض خطوط راه آهن در حوزه لرستان داشته ایم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری های صورت گرفته طی سال جاری بخشی از خطوط راه آهن در حوزه لرستان از جمله در محدوده شهر مومن آباد و روستاهای دربند و رودک تعویض شده است.

قائدرحمت یادآور شد: همچنین به گفته مسئولین راه آهن لرستان تعویض حدود ۹۰ کیلومتر از خطوط آهن نیز در سال جاری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تعویض خط آهن در حوزه لرستان تا اندیمشک ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تاکید کرد: به همراه نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی پیگیر تسریع در روند بازسازی این خطوط هستیم.

بنابر این گزارش وقوع حوادث ریلی متعدد در محور جنوب و در حوزه استان لرستان تاکنون موجب ابراز نگرانی مسئولان مختلف شده است به طوریکه اگر به جای یکی از قطارهای باری یک قطار مسافربری از ریل خارج شود معلوم نیست چه فاجعه ای رخ خواهد داد.

در آخرین اظهارات در این زمینه حجت الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد از حوادث ریلی در مسیر خط آهن لرستان انتقاد کرد و گفت: تاسف بار است که در همین سال جاری تعداد زیادی حادثه در زمینه خروج قطارهای باری از ریل در لرستان داشتیم ولی اقدام جدی برای نوسازی خطوط فرسوده ریلی در استان صورت نگرفته است.

این سخنان حجت الاسلام میرعمادی در حالی مطرح می شود که تاکنون ۹ حادثه در خطوط ریلی لرستان طی سالجاری رخ داده که دو حادثه اخیر در مهر و آبان ماه سالجاری با عدم اطلاع رسانی مسئولان مواجه شد.

این در حالیست که ششمین حادثه در این محور ریلی طی شهریورماه سالجاری به وقوع پیوست تا به دنبال آن رودخانه سزار شاهد سرازیر شدن نزدیک به ۶۰ هزار لیتر سود سوزآور باشد، موضوعی که تلفات نزدیک به ۱۲۰ هزار قطعه ماهی در این رودخانه مهم که از سرشاخه‌های دز محسوب می‌شود را به دنبال داشت تا این حادثه فاجعه زیست محیطی سال ۹۳ لرستان نام بگیرد.

کد خبر 2420694

برچسب‌ها