۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵

ولیزاده:

شکارچیان پرندگان شکاری در خراسان شمالی به دام افتادند

شکارچیان پرندگان شکاری در خراسان شمالی به دام افتادند

مانه و سملقان- خبرگزاری مهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مانه و سملقان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست صیادان غیرمجاز پرندگان شکاری را در این شهرستان دستگیر کردند.

موسی ولیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز پرندگان شکاری در شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مانه و سملقان موفق شدند در عملیات گشت و کنترل در محدوده شهر قاضی این دو صیاد غیربومی را که به صورت غیرمجاز اقدام به شروع شکار پرندگان شکاری کرده بودند؛ دستگیر کنند.

وی اظهار داشت: از این صیادان غیرمجاز شش قطعه باقرقره و دو قطعه قمری برای طعمه، هشت رشته داف قلابی، دو دستگاه دوربین شکاری و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد.

ولیزاده اضافه کرد: برای این صیادان غیرمجاز پرونده ای در همین زمینه تشکیل شد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مانه و سملقان تصریح کرد: طبق ماده ۱۵ قانون شکار و صید، اقدام به شروع شکار جرم بوده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار آن شامل سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده سالوک، ساریگل، قرخود، گلول و سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت زیر پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست است.

در این استان ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور، ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری، کرکس مصری و... در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

کد خبر 2422867