۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴

اوحدی:

مرز مهران ظرفیت بالایی در بحث اقتصاد زیارت دارد

مرز مهران ظرفیت بالایی در بحث اقتصاد زیارت دارد

ایلام - خبرگزاری مهر: معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به تمایل زوار عتبات عالیات برای استفاده از مرز مهران گفت: مرز مهران ظرفیت بسیار بالایی در بحث اقتصاد زیارت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی صبح سه شنبه در دیدار با استاندار ایلام بیان داشت: تلاش ما این است که در بزرگترین همایش شیعیان در اربعین حسینی(ع) حضور زوار ایرانی پر رونق تر و تأثیرگذار تر از همیشه باشد.

وی بیان داشت: بیشتر زوار عتبات عالیات از مرز مهران تردد می کنند و تمایل بیشتری برای تردد از این مرز دارند که در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد زوار عتبات از مرز مهران تردد داشته اند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور بیان داشت: مرز مهران ظرفیت بسیار بالایی در بحث اقتصاد زیارت دارد.

خدمات درمانی زوار اربعین صد در صد رایگان است

اوحدی عنوان کرد: بیمه زوار عتبات عالیات در اربعین حسینی از طریق سازمان پرداخت می شود و مذاکرات لازم برای ارائه خدمات درمانی نیز با هلال احمر کشور انجام شده و خدمات درمانی زوار نیز به صورت ۱۰۰ در صد رایگان انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: برنامه ریزی شده است که زوار عتبات عالیات در اربعین حسینی برای تردد از مرز و صدور ویزا با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی بتوانند ویزای خود را اخذ کنند.

استاندار ایلام نیز بیان داشت: مرز مهران یکی از مهمترین کانونهای تردد زائران برای رفتن به عتبات عالیات است که در تلاش هستیم در این زمینه نیز اقدامات لازم را صورت داده و از زوار اربعین حسینی در مرز مهران پذیرایی و استقبال لازم را به عمل آوریم.

محمدرضا مروارید عنوان کرد: طبق آمارهای اعلام شده در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد زوار اربعین حسینی از مرز مهران تردد کرده اند که نشان دهنده امنیت و سهولت سفر به کشور عراق است.

پیگیری انتقال زوار اربعین از مرز تا نجف با استفاده از اتوبوس های شهرداری

این مسئول افزود: مقرر شد برای انتقال زوار اربعین از مرز تا نجف با استفاده از اتوبوس های شهرداری تهران پیگیری های لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تمهیدات و هماهنگی های لازم بین دستگاه های مربوطه برای تسهیل تردد زوار در مرز مهران اندیشیده شده است.

استاندار ایلام بیان داشت: برنامه ریزی برای اسکان رایگان زوار در مهران انجام شده و در این رابطه تلاش داریم خدماتی را که در مرز انجام می شود در شهر مهران ارائه داده و زوار را از شهر مهران به مرز انتقال دهیم.

کد خبر 2423540

برچسب‌ها