۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۲

لنگری خبر داد:

پوشش ۹۸ درصدی دانش آموزان خراسان شمالی در طرح سنجش سلامت

پوشش ۹۸ درصدی دانش آموزان خراسان شمالی در طرح سنجش سلامت

بجنورد- خبرگزاری مهر: مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالی از پوشش ۹۸ درصدی دانش آموزان اين استان در طرح سنجش سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد لنگری پنجشنبه شب در نشست معاونت بهداشت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی دانش آموزان این استان در طرح سنجش سلامت، افزود: امسال از ۱۶ هزار و ۵۹۵ نوآموز در خراسان شمالی، ۱۶ هزار و ۲۰۲ نوآموز در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: سنجش نوآموزان در بدو ورود به مدرسه در چهار مورد سلامت و بهداشت، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و آزمایش تحصیلی صورت می گیرد.

این مسئول با اشاره به اینكه در اجرای این طرح و پس از انجام مراحل مذكور، ۱۳ هزار و ۸۹۱ نوآموز به مدارس عادی معرفی شدند عنوان كرد: همچنین در این زمینه ۵۸۷ نفر دارای مشكل بینایی و ۲۷۰ نفر مشكل شنوایی داشته اند.

به گفته وی همچنین هزار و ۶۸ نوآموز خراسان شمالی مشكل آمادگی تحصیلی، سه نفر اوتیسم و ۳۸۶ نفر نیز دارای بیش از یك مشكل بوده اند.

لنگری با تاكید براینكه در اجرای این طرح اگر نوآموزی با محدودیت های جسمانی و سلامتی شناسایی شود به مراكز تخصصی و درمانی ارجاع داده می شوند تصریح كرد: در اجرای این طرح دو هزار و ۳۱۱ نفر به مراكز تخصصی و درمانی ارجاع داده شدند.

لنگری با بیان اینكه این طرح با اهداف بسیاری برای دانش آموزان و به منظور شناسایی مشكلات آنان انجام می شود اظهار داشت: غربالگری دانش آموزی از لحاظ سلامت هوشی و شناسایی افراد استثنایی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

به گفته وی این طرح با همكاری شبكه های بهداشت و اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی همه ساله برای نوآموزان در بدو ورود به مدرسه برای سنجش سلامتی آنان اجرا می شود.

کد خبر 2425403

برچسب‌ها