۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۱

چهره‌ها از تاثیرپذیری از اهل بیت می‌گویند/ آخوند چینی در «روایت شیدایی»

چهره‌ها از تاثیرپذیری از اهل بیت می‌گویند/ آخوند چینی در «روایت شیدایی»

تهیه‌کننده «روایت شیدایی» با اشاره به چهره ها و هنرمندانی که در این برنامه شرکت می‌کنند، بیان کرد قرارست این چهره ها از نحوه تاثیرپذیری خود از اهل بیت (ع) بگویند.

محمد نبهان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضبط برنامه «روایت شیدایی» که برای شبکه یک آماده می شود درباره هدف خود از این برنامه بیان کرد: هدف ما این بود که نشان دهیم با سرمشق گرفتن از اهل بیت (ع) می توان در زندگی موفق بود.

وی ادامه داد: در این برنامه ستاره ها، چهره ها و حتی مردم عادی که البته به نوعی از ائمه اطهار (ع) تاثیر گرفتند؛ از این علاقه خود و تاثیری که در کار و زندگیشان داشته است سخن می گویند.

وحید شمسایی از تجارب معنوی خود می گوید

تهیه کننده برنامه «روایت شیدایی» با اشاره به مهمانانی که در این برنامه دعوت می شوند، عنوان کرد: ما هنوز در حال ضبط قسمت هایی با حضور بازیگران سوپراستار و خواندگان و چهره ها هستیم و چون هنوز این کار انجام نشده است نمی توان نامی از آنها آورد اما اینها کسانی هستند که شاید مردم در لحظه ابتدایی انتظار نداشته باشد که از نحوه تاثیر گرفتن خود از اهل بیت (ع) بگویند.

نبهان اضافه کرد: به طور مثال وحید شمسایی بازیکن فوتبال و مربی فوتسال از جمله کسانی است که در این برنامه شرکت کرده است و در آن از یکی از مسابقات خود صحبت می کند و اینکه چگونه قبل از انجام مسابقه از یکی از ائمه اطهار (ع) کمک گرفته است.

«روایت شیدایی» از شهدای کربلا تا امام رضا (ع)

وی با اشاره به زمان پخش این برنامه یادآور شد: «روایت شیدایی» از 17 آذر تا دوم دی ماه هر شب قبل از خبر ساعت 19 از شبکه یک پخش خواهد شد و به بررسی تاثیر سبک زندگی، رفتار و ابعاد مختلف شخصیتی امام حسین (ع) تا امام رضا (ع) بر زندگی نخبگان، کارشناسان مذهبی، بازیگران، ورزشکاران، شعرا و ... که به این برنامه دعوت می شوند، می پردازد. 

نبهان ادامه داد: از آنجایی که این برنامه ها به شکل مناسبتی روی آنتن می روند و تا شب شهادت امام رضا (ع) ادامه دارند هر شب به یک نفر از ائمه اطهار (ع) و مخصوصا شهدای کربلا می پردازند. پیامبر اکرم (ص)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت علی اکبر و حضرت علی اصغر از جمله کسانی هستند که کسانی که دعوت می شوند تاثیر این شخصیت ها را در زندگی خود بازگو کرده اند. 

آخوند چینی به تلویزیون می آید

تهیه کننده برنامه «روایت شیدایی» درباره بخش های مختلف آن عنوان کرد: این یک برنامه ترکیبی است که از گفتگو با این چهره ها و همچنین یک کارشناس مذهبی که درباره همان شخصیتی که مهمان در زندگی خود از او تاثیر گرفته است صحبت می کند.

وی در پایان با مثالی بیان کرد: در یکی از برنامه ها از یک چینی تازه مسلمان شده دعوت می شود و وی توضیح می دهد که چگونه به اسلام علاقمند شده است. در این برنامه همچنین حجت الاسلام عسگر آقایی به عنوان کارشناس مذهبی حضور دارد که به «آخوند چینی» معروف است. وی برای اینکه چینی ها را به اسلام دعوت کند زبان چینی را آموخته و در برنامه در این باره توضیحاتی ارائه می دهد. 

کد خبر 2427556