۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸

تسلیت مجمع نمایندگان مازندران در پی درگذشت آیت الله شجاعی کیاسری

تسلیت مجمع نمایندگان مازندران در پی درگذشت آیت الله شجاعی کیاسری

ساری - خبرگزاری مهر: مجمع نمایندگان استان مازندران درگذشت مجاهد خستگی ناپذیر آیت الله سید حسن شجاعی کیاسری نماینده چهار دوره مردم ساری را در مجلس تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام تسلیت مجمع نمایندگان مازندران آمده است: با نهایت تأسف و تأثر ضایعه درگذشت عالم جلیل القدر، مفسر قرآن کریم و روحانی اندیشمند آیت الله سید حسن شجاعی کیاسری این مجاهد خستگی ناپذیر و وارسته را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه های علمیه و به ویژه مردم قدرشناس استان مازندران و شهرستان ساری و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت عرض می کنیم.

آیت الله شجاعی، فقیهی متعهد روشنفکر و انقلابی با فضایل و ویژگی‌های فراوان از جمله‌ی نخستین پیشتازان و مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار بود و در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش ارزنده‌ای ایفا کرد و در دوران جمهوری اسلامی نیز در شمار مجاهدان واقعی و معلم اخلاص و پرهیزگاری و پارسائی محسوب می گشت و در مناصب و مسئولیت های مهمی ایفای نقش نمودند که از جمله ی آنها چهار دوره نمایندگی مردم شریف ساری در مجلس شورای اسلامی و از قضات با سابقه دیوان عدالت اداری بوده است که همواره منشأ خیر و برکت فراوان شدند.

خانواده ایشان نسل در نسل روحانی و از ذریه پاک خاندان عصمت و طهارت بوده و از آغاز نهضت امام خمینی با لقب شجاعی مازندران در کنار مردان و زنان شجاع و انقلابی در عرصه مبارزه با طاغوت رنج های فر اوان تحمل کردند و شجاعانه و با صراحت تمام نقش آفرینی کردند.

در گذشت آن عالم جلیل القدر استان مازندران، بی شک ثلمه ای بزرگ و جبران ناپذیر است. ولی فقدان این عالم فرزانه هرگز نمی تواند خدمات ایشان را در عرصه های مختلف از یادها محو نماید.

آیت الله شجاعی کیاسری عصر جمعه در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 2427610

برچسب‌ها