۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۸

خسرویار خبر داد:

خراسان شمالی نایب قهرمان لیگ جودو نوجوانان کشور شد

خراسان شمالی نایب قهرمان لیگ جودو نوجوانان کشور شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: رییس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی گفت: تیم میزان نماینده استان در رقابت های لیگ نوجوانان(جام آینده سازان المپیک) به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش خسرویار پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از کسب عنوان نایب قهرمانی تیم جودو میزان خراسان شمالی در رقابت های لیگ نوجوانان(جام آینده سازان المپیک) خبر داد و افزود: در رقابت های فینال لیگ نوجوانان که یکشنبه هفته جاری برگزار شد، پنج تیم راه یافته به فینال مسابقات رقابت های دیدنی و پر هیجانی را برگزار کردند.

وی عنوان کرد: هفته پنجم و پایانی رقابت های لیگ نوجوانان در حالی برگزار شد که تیم موسسه مالی اعتباری میزان سرگروه گروه B در دور مقدماتی، به مصاف دیگر تیم های راه یافته به فینال شامل مقاومت تهران، شاهین تهران، آینده داران پارس چناران و امید چناران رفت.

سرپرست تیم جودو میزان خراسان شمالی اضافه کرد: در اولین دیدار میزان خراسان شمالی به دیدار تیم شاهین تهران رفت و با نتیجه پنج بر چهار این تیم را پشت سر گذاشت و همچنین میزان در تقابل با تیم مقاومت تهران که از ترکیبی از جودوکاران تیم ملی و نمایندگان سراسر کشور تشکیل شده بود، با جودوکاران بومی خود به رقابت پرداخت که در این رقابت نزدیک و دیدنی پس از هشت دیدار نخست نتیجه چهار بر چهار شد و نتیجه به مسابقه آخر کشید.

خسرویار افزود: در این مسابقه نیز در وزن ۶۶ کیلوگرم دو جودوکار به نتیجه مساوی برابر هم رسیدند و کار به وقت های امتیاز طلایی کشیده شد که پس از هشت دقیقه دیدار تماشایی جودوکار تیم مقاومت توانست به پیروزی برسد و بدین ترتیب تیم میزان این دیدار حساس را با نتیجه چهار بر پنج واگذار کرد.

به گفته وی در دیدار پایانی نیز نماینده خراسان شمالی تیم آینده داران پارس چناران را با نتیجه شش بر سه و امید چناران را ۹ بر صفر شکست داد و عنوان نایب قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد.

خسرویار اظهار داشت: همچنین در این رقبت ها تیم مقاومت تهران و شاهین تهران عناوین اول و سوم این دوره از رقابت ها را از آن خود کردند.

وی یادآور شد: در این دوره از رقابت های لیگ نوجوانان(جام آینده سازان المپیک) ۲۶ تیم در دو گروه ۱۳ تیمی مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که تیم میزان خراسان شمالی در دور مقدماتی بدون شکست و با ۳۶ امتیاز تنها تیم بدون شکست رقابت ها بود که مقتدرانه به فینال این مسابقات راه یافت.

خسرویار در ادامه به روند کسب نایب قهرمانی تیم جودو نوجوانان خراسان شمالی در کشور پرداخت و گفت: نوجوانان جودوکار استان اوایل شهریور ماه جاری به هفته اول چهارمین دوره رقابت های لیگ نوجوانان کشور که به میزبانی تهران برگزار می شد اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در این مسابقات موسسه مالی و اعتباری میزان خراسان شمالی در گروه B با کسب پیروزی پنج بر چهار مقابل تیم آکادمی ملی جودو، برد ۹ بر صفر مقابل تیم باشگاه علی حیدر، برد پنج بر سه مقابل تیم فجر سپاه سیدالشهدا(ع) و پیروزی هفت بر دو برابر تیم هیئت جودو چناران، در پایان هفته اول با ۱۲ امتیاز جایگاه اول گروه B را از آن خود.

خسرویار یادآور شد: همچنین در این رقابت ها آرش مهنان به عنوان عضوکمیته مسابقات و روح الله پارساپور نیز به عنوان داور این رقابت‌ها از خراسان شمالی حضور داشتند.

وی عنوان کرد: در هفته دوم لیگ نوجوانان کشور در گروه B تیم میزان خراسان شمالی با یک دور استراحت، کسب پیروزی هشت بر یک مقابل هیئت جودو اصفهان، پیروزی ۹ بر صفر مقابل هیئت جودو قم و برد ۷ هفت بر دو مقابل تیم شاهین تهران، ۲۱ امتیازی شد و هم امتیاز با تیم آینده داران پارس چناران و با تفاضل برد انفرادی کمتر، در پایان این هفته در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت.

به گفته خسرویار در این هفته نیز آرش‌مهنان به عنوان عضو کمیته مسابقات و او به عنوان داور این رقابت‌ها حضور داشتند.

وی اضافه کرد: هفته سوم و پایانی دور مقدماتی رقابت های لیگ نوجوانان با پیروزی ۹ بر صفر تیم موسسه مالی اعتباری میزان خراسان شمالی برابر نمایندگان استان های مازندران، اردبیل، کردستان و تیم شهرداری ساوه آغاز شد و در ادامه نماینده خراسان شمالی با پیروزی پنج بر چهار مقابل تیم آینده داران پارس چناران مقتدارانه جایگاه اول گروه B را آز آن خود کرد.

خسرویار گفت: به این ترتیب در گروه B تیم های میزان خراسان شمالی با ۳۶ امتیاز و آینده داران پارس چناران با ۳۳ امتیاز ضمن کسب جایگاه اول و دوم گروه B و تیم های مقاومت تهران با ۳۳ امتیاز و هیئت جودو چناران با ۳۳ امتیاز و تفاضل برد انفرادی کمتراز گروه A به طور مستقیم به فینال این رقابت ها راه یافتند.

وی یادآور شد: همچنین در دیدار پلی آف تیم شاهین تهران دیگر نماینده گروه B با پیروزی شش بر سه مقابل تیم مکتب جودو مدنی به جمع پنج تیم حاضر در رقابت های فینال پیوست.

رییس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی افزود: در فینال این رقابت ها نیز تیم های مقاومت تهران، موسسه مالی و اعتباری میزان خراسان شمالی و شاهین تهران به ترتیب عناوین اول تا سوم این دوره از رقابت ها را کسب کردند.

کد خبر 2427870

برچسب‌ها