۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۸

تکلوی:

۲۸۰۰ تن سبوس گندم بین دامداران اردبیل توزیع شد

۲۸۰۰ تن سبوس گندم بین دامداران اردبیل توزیع شد

اردبیل – خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اردبیل از توزیع بیش از دو هزار و ۸۸۵ تن نهاده دامی سبوس گندم در بین دامداران این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهلول تکلوی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه کارشناسان امور دام اردبیل ادامه داد: این نهاده های دامی در راستای توسعه تغذیه سالم و اصولی دام در بین دامداران توزیع شده است.

به گفته وی این میزان نهاده دامی سبوس گندم طی آبان ماه جاری بین دامداران صنعتی، سنتی، عشایر روستایی و مزارع مرغ مادر گوشتی و مزارع مرغ تخم گذار استان اردبیل توزیع شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان تصریح کرد: علاوه بر این توزیع نهاده های دامی در بین شرکت های سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان و بزرگترین مجتمع های دامی استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از مجموع نهاده های دامی توزیع شده دو هزار و ۴۸۵ تن سبوس گندم استحصالی کارخانجات آردسازی استان بوده است، ادامه داد: بالغ بر ۴۰۰ تن نیز از استحصال کارخانجات آردسازی استان گیلان به اردبیل حمل و بین تولید کنندگان توزیع شده است.

تکلوی با تاکید بر لزوم ترویج تغذیه سالم و اصولی دام در بین دامداری های استان عنوان کرد که دامداران باید طبق توصیه ها و راهنمائی های کارشناسان امور دام در خصوص تغذیه مناسب دامها با جیره های غذایی متعادل اقدام کرده و اصول صحیح تغذیه را در تعلیف دام رعایت کنند.

وی استان اردبیل را یکی از قطب‌های دامداری و محصولات متنوع در این حوزه دانست و متذکر شد: در حال حاضر با سیاست‌گذاری دولت، تلاش می شود با برنامه‌ریزی‌های کلان سازمانی، شناخت کافی از توانمندیها و حل مسائل و مشکلات موجود گام‌های جدی و عملی در ارتقاء میزان تولیدات دامی برداشته شود.

کد خبر 2429634

برچسب‌ها