۶ آذر ۱۳۹۳، ۹:۳۵

میرزایی:

رسانه ها شهرداری همدان را در احیا فرهنگ مشارکت مردم در برفروبی کمک کنند

رسانه ها شهرداری همدان را در احیا فرهنگ مشارکت مردم در برفروبی کمک کنند

همدان – خبرگزرای مهر : عضور شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در سالهای گذشته مردم هنگام بارش برف معابر فرعی را برفروبی می کردند، افزود: اصحاب رسانه باید به منظور احیا این فرهنگ شورای اسلامی شهر همدان و شهرداری را یاری دهند.

به گزارش خبرنگارمهر، رضا میرزایی شامگاه چهارشنبه در کمیسیون خدمات شهری و امور حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بدون مشارکت مردم انجام این کار برای مدیریت شهری دشوارخواهد بود، افزود: در سالهای گذشته مردم معابر فرعی خود را برف روبی می کردند اما امروز همه منتظر هستند تا برف روبی توسط  شهرداری صورت گیرد درحالی که شهرداری وظیفه برفروبی معابر اصلی را بر عهده دارد.

وی با تاکید براینکه برفروبی معابر باید با سرعت انجام شود، اظهارداشت: اگر مردم در این زمینه مدیریت شهری را یاری نکنند شهرداری باید نیروهای خدمات رسان خود را افزایش دهد که متاسفانه این امر هم هزینه بسیاری دربرخواهد داشت.

میرزایی در ادامه یاداور شد: ماسه و نمک پاشی در فضای شهر مضرات زیادی از جمله ارزبین رفتن آسفالت، درختان و فضای سبز و غیره را در بر خواهد داشت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهرهمدان نیز دراین جلسه با بیان اینکه در بحث عملیات زمستانی در جلساتی که با شهرداری، سازمان خدمات موتوری و شهرداران مناطق برگزار شد، تصمیم گیری هایی در این زمینه صورت گرفت، گفت: با توجه با خرید ماشین آلات جدید سازمان خدمات موتوری، در سالجاری وضعیت بهتری را در زمینه برفروبی معابر در سطح شهر شاهد خواهیم بود.

کاهش سالانه ۱۵ درصد نمک پاشی در فصل زمستان مدنظر است

کامران گردان با اشاره به اینکه سیاست شورای شهر همدان کاهش سالانه ۱۵ درصد نمک پاشی در فصل زمستان است افزود: در سالجاری ۱۵ درصد از نمک پاشی کم خواهد شد و به منظور برفروبی معابر از ماشین آلات مکانیزه استفاده خواهد شد.

وی با تاکید براینکه در بحث خرید ماسه مقرر شده ماسه ای خریداری شود که خاک کمتری دارد، یادآور شد: به منظور افزایش مشارکت مردم در بحث برفروبی از اهرم های تشویقی استفاده خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: به منظور فرهنگسازی و تشویق مردم برای برف روبی به روش های قدیمی ۴۰۰ عدد پارو و ۵۰ تن نمک در بین مناطق انتظامی، مساجد و پایگاه های مقاومت توزیع شده است.

گردان با تاکید براینکه نمک پاشی منجر به فرسودگی فلزات و غیره می شود، عنوان کرد: امیدواریم در زمستان سالجاری با مشارکت مردم وضعیت بهتری در برفروبی معابر داشته باشیم و به سمتی برویم که از وسایل دستی و ماشین آلات مکانیزه به منظور این امر استفاده کنیم.

کد خبر 2430825

برچسب‌ها