۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴

رییس بسیج صداوسیما:

ظرفیت همه شبکه‌ها برای تحقق منویات رهبری استفاده شود

ظرفیت همه شبکه‌ها برای تحقق منویات رهبری استفاده شود

رییس بسیج صداوسیما با برشمردن ویژگی های عصر مجازی، رسانه ملی را قدرتمندترین رسانه جهان اسلام دانست و استفاده از ظرفیت همه شبکه ها برای تحقق منویات رهبری را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین همایش‬ ‫گردان‌های سایبری بسیج صداوسیما‬ صبح امروز شنبه هشتم آذر ماه با اجرای مرتضی حیدری در مرکز همایش های صداوسیما در حال برگزاری است.

تاکنون فیروزی دبیر قرارگاه سایبری بسیج صداوسیما و انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در این مراسم سخنرانی کرده اند.

علی اصغر جعفری رییس بسیج صداوسیما به عنوان یکی دیگر از سخنرانان با بیان اینکه صاحبنظران معتقدند ما در دامنه چهارمین موج تغییر هستیم، گفت: عصر کشاورزی و عصر صنعت هرکدام سالهای سال بشر را مشغول کردند اما عصر اطلاعات به سرعت جای خود را به موج چهارمی به نام عصر مجازی می دهد. ما این تغییر را در زندگی هایمان نیز احساس می کنیم و چه بخواهیم و چه نخواهیم با این موج عظیم روبرو هستیم. ضروری است ما برای این پیشامدها از قبل برنامه ریزی و تغییر را مدیریت کنیم.

وی افزود: طبق فرمایش امام علی (ع) اگر ما بخوابیم دشمن ما را بیدار خواهد کرد. یکی از واکنش ها در عصر فضای مجازی تسلیم شدن در مقابل شرایط است، همانطور که بسیاری از کشورها این تصمیم را گرفته اند و این فرصت بسیار خوبی برای ما است تا در جهانی که امپراتوری رسانه ای آن را مهار کرده، اندیشه هایمان را ارائه کنیم. نگاه دوم این است که ما باید دفاع کنیم و اگر حمله کردند از خودمان دفاع کنیم.

جعفری تأکید کرد: آخرین واکنش نیز مقابله است. دشمن از هیچ فرصتی برای لطمه زدن به انقلاب اسلامی دریغ نکرده است. اگر دشمن امروز بخشی از ظرفیت های ما را پذیرفته است و با قدرت جمهوری اسلامی کنار آمده، به دلیل بالا بودن قدرت ایستادگی ما بوده است اما هر جا دشمن  احساس کند ضعفی وجود دارد ورود می کند.

منطقی ترین راه، مقابله با دشمن است

رییس بسیج صداوسیما با اشاره به حادثه اسیدپاشی ادامه داد: گرچه بروز این نوع اتفاقات طبیعی است اما شبکه های اجتماعی و رسانه ای به نحوی به آن ورود کردند که انگار از قبل منتظر بودند تا بر این بستر سوار شوند. ما متوجه این موضوع هستیم و به نظر می رسد منطقی ترین راه، راه سوم است. ما باید در مقابل دشمن بایستیم و از ارزش‌های ملی و دینی مان دفاع کنیم. هرچه قدرت ما بالا برود دشمن عقب تر می رود.

وی با بیان اینکه اقتدار و امنیت ملی ما در گرو این دوراندیشی و آینده نگری است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در یک جمله معروفی فرمودند فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد. از آن رو باید بسیج به عنوان رکن رکین و مولفه قدرت نرم جمهوری اسلامی برای این موضوع مهم چاره اندیشی کند. بسیج باید به این عرصه هوشمندانه ورود کند و با بهره گیری از نیروهای متخصص و زبده در این فضا خیمه بزند.

ضرورت دفاع از هویت ملی و دینی

جعفری متذکر شد: رهبر معظم انقلاب توصیه هایی در این زمینه به بسیج داشته اند. از جمله اینکه بسیج باید از شعارهای جهانی انقلاب اسلامی دفاع کند. در این خصوص فضای سایبری ظرفیت گسترده ای دارد. دفاع از هویت ملی و دینی نیز از سوی مقام معظم رهبری به ما توصیه شده است.

رییس بسیج صداوسیما اظهار کرد: بیدار بودن همیشگی بسیج ضروری است. دو روز پیش که به محضر مقام معظم رهبری رسیده بودیم ایشان نظرات مهمی فرمودند و بر ما واجب است که از ظرفیت آنتن و همه شبکه ها برای تحقق این منویات استفاده کنیم. ما باید آمادگی کامل داشته باشیم و هرجا را خطر تهدید کرد، باید آنجا حاضر باشیم. نکته بعدی ظرفیت دشمن شناسی است. دشمن باید از ما ناامید شود و به نخبگان ما دل نبندد.

وی ادامه داد: فضای مجازی امروز بزرگترین میدان تاخت و تاز دشمن در تخریب اخلاق و ناسالم کردن فضای اجتماعی است. تقویت و افزایش بصیرت و آگاهی نیز اهمیت بالایی دارد. ما طبق تاکیدات و توقعات مقام معظم رهبری فعالیت های خود را جلو می بریم.

جعفری با اشاره به جمع شدن نخبگان رسانه در گردان های سایبری، تصریح کرد: ما در رسانه قدرتمندی کار می کنیم که ظرفیت های بالایی در اختیار ما می گذارد، همه زیرساخت های لازم را داریم و باید جلو برویم. امروز رسانه ملی قدرتمندترین رسانه جهان اسلام است. نیروی مومنی که در این رسانه کار میکنند باید پیش قراول این حرکت باشند.

رییس بسیج صداوسیما با نام بردن مواردی از فعالیت های گردان های سایبری افزود: گردان های سایبری ما برخی از روندهای تخریبی را کنترل و فضا را مدیریت کردند تا دشمن نتواند اهداف شوم خود را جلو ببرد.

وی در پایان اعلام کرد: اخیرا خدمت دکتر سرافراز بودم و گزارشی از عملکردهای بسیج ارائه کردم.

کد خبر 2431680

برچسب‌ها