۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۷

حجت الاسلام بیگلری:

اخلاق لازمه طلبگی است/طلبه‌های جوان به علوم روز مجهز شوند

اخلاق لازمه طلبگی است/طلبه‌های جوان به علوم روز مجهز شوند

همدان- دادستان ویژه روحانیت غرب کشور با اشاره به آسیب ها در حوزه روحانیت گفت: درس اخلاق در حوزه های علمیه کمرنگ شده و این در حالی است که اخلاق از الزامات طلبگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اکبر بیگلری ظهر دوشنبه در همایش فصلی روحانیون مستقر و هجرت استان همدان اظهار داشت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی به تشیع و روحانیت آبرو، عزت و عظمت دادند و ملت ایران را از حکومت ننگین دو هزار و ۵۰۰ ساله پهلوی نجات دادند.

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور بیان کرد: امام خمینی (ره) دادسرای ویژه روحانیت را از دادگاه جدا کردند تا در تشکیلات قضایی نباشد و در حال حاضر با عنوان شورای صلح و سازش مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری است تا با تدبیر خصومت ها رفع شود.

حجت الاسلام بیگلری با اعلام اینکه امام جوانانی را تربیت کردند که هشت سال جنگی نابرابر را اداره کردند، افزود: اکنون از برکت انقلاب اسلامی با رهبری امام و خون پاک شهدا، در همه زمینه ها پیشرفت داشته ایم اما دشمن درصدد است با تفرقه در بین مسلمانان به اهداف شوم خود برسد.

وی شعار اصلی امام و انقلاب را وحدت و اتحاد مسلمین جهان دانست و عنوان کرد: امروز یکی از آسیب های جدی و بزرگ، تفرقه افکنی دشمنان در بین مسلمانان  شیعه و سنی است که دشمن با بهره گیری از آن سعی در ایجاد شکاف در اسلام دارد.

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور با بیان اینکه دشمن با پول های کلان در آمریکا و لندن حوزه های به ظاهر اسلامی راه می اندازد و به مقدسات و اعتقادات دیگر مذاهب توهین و اهانت می کند، افزود: دشمن مذهب ها، گروه ها و فرقه هایی چون طالبان و داعش را در دنیا به وجود می آورد.

حجت الاسلام بیگلری با عنوان اینکه شعار دین از سیاست جداست، شعار تحجر گرایانی است که خون به دل امام کردند، ادامه داد: باید با بیداری اسلامی که سرمنشاء آن همان انقلاب اسلامی است، نسل جوان را با آسیب ها و غفلت ها آشنا سازیم تا این انقلاب زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی (عج) گردد.

وی با اشاره به آسیب ها در حوزه روحانیت گفت: درس اخلاق در حوزه های ما کمرنگ شده و این در حالی است که اخلاق از الزامات طلبگی است.

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور با اشاره به اینکه شبهه افکنی فرقه های مختلف دین بسیار شده است، عنوان کرد: طلبه های جوان باید با آشنایی علوم و فنون جدید و به روز شدن، پاسخ گوی شبهات مردم به خصوص جوانان باشند.

حجت الاسلام بیگلری ادامه داد: علی رغم تمام مظلومیت هایی که جامعه شیعه و بخصوص روحانیت آن دارد، روحانیت شیعه باید الگو باشد تا ضمن حفظ اسلام ناب و نتایج آن در جامعه جاری شود.

رئیس آبفای استان همدان نیز در این همایش با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون استفاده صحیح از آب گفت: در بخش جهادی و اقتصادی  تمام توان خود را به کار بسته ایم، اما در حوزه فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب، نیاز به یاری و کمک روحانیون داریم.

سید هادی حسینی بیدار با بیان اینکه ۹۶و ۹ دهم درصد از جمعیت کل استان تحت پوشش خدمات شبانه روزی آبفای استان هستند، اذعان داشت: آب پس از هوا، ضروری ترین عنصر طبیعت است و تنها متعلق به ما نیست، بلکه آیندگان ما نیز به آن نیازمندند.

وی بحران آب را چالشی اساسی دانست و تنها راه نجات از این بحران را مدیریت مصرف عنوان کرد.

کد خبر 2433658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha