۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶

محمودی:

اسناد مالکیت دو هزار موقوفه در خراسان شمالی اخذ شد

اسناد مالکیت دو هزار موقوفه در خراسان شمالی اخذ شد

بجنورد- رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: تاکنون اسناد مالکیت بیش از دو هزار و ۱۰۰ موقوفه در این استان اخذ و وارد سامانه جامع موقوفات شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمودی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در سال جاری، اظهار داشت: تکمیل، تأیید نهایی و به روز رسانی اطلاعات موقوفات در سامانه جامع یکی از وظایف این اداره محسوب می شود که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون اطلاعات پایه و نیات واقفان خیراندیش هزار و ۶۶۳ موقوفه در خراسان شمالی تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: در همین زمینه تاکنون اطلاعات مربوط به چهار هزار و ۳۳۶ موقوفه در شهرستان های هشت گانه استان از سوی سازمان مرکزی اوقاف تأیید شده است.

محمودی شناسایی موقوفات و رقبات مجهول و ثبت در سامانه جامع را یکی دیگر از اقدامات این اداره اعلام کرد و گفت: در این راستا امسال دو طرح شناسایی در شهرستان های گرمه و جاجرم و مانه و سملقان اجرا شده است.

به گفته وی از محل اجرای این دو طرح ۲۲۸ موقوفه مجهول در شهرستان مانه و سملقان و ۱۵ موقوفه نیز در شهرستان های گرمه و جاجرم شناسایی و ثبت شد.

این مسئول همچنین با اشاره به اخذ اسناد مالکیت موقوفات در استان اظهار داشت: تاکنون اسناد مالکیت بیش از دو هزار و ۱۰۰ موقوفه در شهرستان های مختلف خراسان شمالی اخذ و وارد سامانه جامع موقوفات شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز تاکنون ۱۹۰ جلد اسناد موقوفات در استان اخذ و مشخصات آنها وارد سامانه جامع موقوفات شده که در این زمینه شیروان با اخذ اسناد ۷۹ موقوفه بیشترین تعداد اخذ اسناد موقوفات را به خود اختصاص داده است.

محمودی اظهار داشت: همچنین امسال اختلافات مربوط به ۲۰ پلاک ثبتی در قالب تفاهمنامه فی مابین اداره کل منابع طبیعی و اوقاف استان در کارگروه استانی مطرح و به نفع موقوفات و بقاع متبرکه اراضی تخصیص داده شده است.

وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۰ رای صادره محاکم حقوقی نیز برای احقاق حقوق موقوفات به اجرا درآمده است، عنوان کرد: افزون بر این امسال تعداد ۲۵ پرونده حقوقی مربوط به اوقاف در محاکم ذی صلاح تعیین تکلیف و رأی قطعی برای موقوفات صادر شده است.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در پایان اظهار کرد: همچنین امسال ۲۵ جلسه هماهنگی و نشست به منظور رسیدگی به امور موقوفات با نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی استان از جمله دادگستری و ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی برگزار و صورتجلسات آن تنظیم شده است.

کد خبر 2434579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha