۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۰

رضازاده:

طرح بهینه سازی مصرف سوخت در ۳۷ مرغداری خراسان شمالی اجرا شد

طرح بهینه سازی مصرف سوخت در ۳۷ مرغداری خراسان شمالی اجرا شد

بجنورد - مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پروژه بهینه سازی مصرف سوخت واحدهای مرغ گوشتی در ۳۷ واحد مرغداری استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رضازاده صبح چهارشنبه در جلسه مدیریت امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اقدامات انجام شده در این واحد، اظهار کرد: پیگیری ایجاد یک واحد مرغداری گوشتی در سطح استان با ظرفیت یک میلیون قطعه در هر دوره و پیگیری ایجاد یک واحد پرورش قرقاول در سطح استان با ظرفیت ۵۰۰ قطعه مولد در هر دوره از جمله طرح های در دست اقدام این مدیریت است.

وی همچنین از معرفی سرمایه گذاران در حوزه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و افزود: در این راستا ۱۵ طرح به مبلغ ۲۴ هزار و ۲۰۸ میلیون ریال و به ظرفیت ۳۳۴ هزار قطعه در هر دوره برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش مرغداری و نیز سرمایه ثابت و سرمایه در گردش(پروانه تاسیس) از محل اعتبارات رهبری به بانک های عامل معرفی شده اند.

رضازاده اضافه کرد: همچنین پنج طرح مرغداری نیز با مبلغ ۷۰ هزار و ۲۶۰ میلیون ریال و ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه برای دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی ۹۳ به بانک ها معرفی شده اند.

به گفته وی افزون بر این ۹ طرح نیز با مبلغ ۶۹ هزار و ۵۱۶ میلیون ریال(سرمایه ثابت و سرمایه در گردش) با ظرفیت ۳۱۰ هزار قطعه از محل کمکهای فنی و اعتباری سال ۹۲ و دو طرح نیز به مبلغ دو هزار و ۳۱۰ میلیون ریال و ظرفیت ۳۳ هزار قطعه برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل ارجاع شده اند.

رضازاده تصریح کرد: در صورت پرداخت تسهیلات به افراد معرفی شده حدود ۳۰ درصد به تولیدات گوشت مرغ استان تا پایان سال اضافه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه بهینه سازی مصرف سوخت واحد های مرغ گوشتی در سطح استان، اظهار داشت: این طرح در ۳۷ واحد مرغداری استان از محل اعتبارات توسعه ملی و هدفمند سازی یارانه ها و کمک های فنی و اعتباری به مبلغ ۲۲.۲ میلیارد ریال اجرا شد.

رضازاده با اشاره به این که در حال حاضر ۷۵ واحد مرغداری در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد ۶۵ واحد فعال بوده و بخشی از نیاز گوشت سفید استان را تأمین می‌کنند، اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال در این واحدهای مرغداری چهار هزار و ۱۳۳ تن گوشت مرغ تولید شده است.

به گفته وی این میزان تولید در حالی صورت گرفته که در کل سال گذشته هفت هزار و ۶۰۸ تن گوشت مرغ در مرغداری های خراسان شمالی تولید شده بود.

رضازاده یادآور شد: در این راستا میزان تولید پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه برای سال گذشته ۹ هزار و ۷۹۹ تن بود.

وی با اشاره به این که میزان تولید تخم مرغ در شش ماهه اول سال ۹۳ در واحدهای مرغداری خراسان شمالی نیز ۳۷۷ تن بوده است، اضافه کرد: این میزان در کل سال گذشته هزار و ۳۷۰ تن و میزان تولید پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه برای سال گذشته نیز هزار و ۵۵۹ تن بود.

کد خبر 2435109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha