۱۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۳

رضازاده خبر داد:

افزایش 12 درصدی جوجه ریزی در مرغداري هاي خراسان شمالی

افزایش 12 درصدی جوجه ریزی در مرغداري هاي خراسان شمالی

بجنورد- خبرگزاري مهر: مدير امور طيور، زنبور عسل و كرم ابريشم سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي از افزايش دوازده درصدي ميزان جوجه ريزي در مرغداري هاي استان در مدت چهار ماهه نخست سال جاري خبر داد.

حسين رضازاده در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در مدت چهار ماهه نخست سال جاري در 54 واحد مرغداري فعال در خراسان شمالي، يك ميليون و 495 هزار و 555 قطعه جوجه ريزي انجام شده است.

وي با بيان اينكه اين ميزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته دوازده درصد افزايش داشته است، اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته يك ميليون و 340 هزار و 410 قطعه جوجه ريزي در واحدهاي مرغداري فعال در سطح خراسان شمالي انجام شد.

رضازاده همچنين عنوان كرد: در مدت چهار ماه نخست سال جاري هزار و 940 تن گوشت مرغ در 54 مرغداري فعال در استان توليد شده است.

وي افزايش قيمت نهاده هاي مصرفي خصوصا كنجاله سويا و كمبود آن در بازار را از مشكلات اصلي مرغداران در سال جاري ذكر كرد

به گفته رضازاده در حال حاضر در استان 54 واحد مرغداري فعال با ظرفيت یک میلیون و 300 هزار قطعه جوجه ریزی در دوره وجود دارد.

مدیر امور طیور، زنبور عسل وکرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی، افزود: در این واحدها سال گذشته بیش از چهار میلیون و 222 هزار و 210 قطعه جوجه ریزی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان 867 هزار نفري خراسان شمالي سالانه سيزده هزار تن گوشت مرغ مصرف مي شود كه 60 درصد از اين نياز در داخل توليد و مابقي از استان هاي گلستان و خراسان رضوي تامين مي شود.

کد خبر 2109649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha