۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶

رضازاده:

۱۴۰۰ فروند ملکه اصلاح شده زنبورعسل در خراسان شمالی توزیع شد

۱۴۰۰ فروند ملکه اصلاح شده زنبورعسل در خراسان شمالی توزیع شد

بجنورد -ـ مدیر امورطیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال افزون بر هزار و ۴۰۰ فروند ملکه اصلاح شده زنبور عسل در بین زنبورستان های خراسان شالی توزیع شد.

حسین رضازاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اجرای طرح رکورد گیری و ثبت مشخصات و ارزیابی در زنبورستان های خراسان شمالی، اظهار داشت: بر اساس نتایج این آمارگیری که اخیرا احصا شده؛ اکنون در استان ۱۰۶ هزار و ۵۸۶ کلنی فعال وجود داشته و هزار و ۴۶۰ نفر نیز در حرفه زنبورداری مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این که از این تعداد کلنی امسال هزار و ۲۹۷ تن عسل تولید شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در مدت مشابه پارسال هزار و ۹۹ تن عسل در زنبورستان های خراسان شمالی تولید شده بود؛ میزان عسل تولیدی در استان در سال جاری به نسبت پارسال ۱۸ درصد رشد داشته است.

رضازاده در ادامه دریافت نژاد ملکه اصلاح شده از موسسه تحقیاقت علوم دامی کشور و تکثیر و توزیع آن را در بین زنبورستان های خراسان شمالی یکی از سیاست ها و برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و گفت: در این زمینه امسال هزار و ۴۵۰ فروند ملکه اصلاح شده زنبور عسل در بین زنبورستان های خراسان شالی توزیع شده است.

وی اصلاح رفتار تهاجمی زنبورها، کاهش بچه دهی، زمستان گذرانی و تولید عسل بالا را از جمله اهداف توزیع ملکه های اصلاح شده در زنبورستان های استان عنوان کرد و افزود: توزیع این ملکه های زنبورعسل از سوی بخش خصوصی انجام شده است.

رضازاده همچنین با اشاره به صدور شناسنامه زنبور(پروانه زنبور داری) در استان، اضافه کرد: افزون بر این ستاد گرده افشانی و بررسی راهکارهای عملی برای جلوگیری از تلفات زنبورستان ها در هنگام سم پاشی باغات و مزارع در خراسان شمالی تشکیل شده است.

مدیر امورطیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خاتمه پیگیری زنجیره های تولید برای تدوام تولید در زنبورستان های استان را از دیگر اقدامات این واحد برشمرد.

کد خبر 2437499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha