۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶

آیت الله سبحانی تأکید کرد:

معلم باید دارای روح قرآنی و اسلامی باشد/ توجه به حفظ قرآن در مدارس

معلم باید دارای روح قرآنی و اسلامی باشد/ توجه به حفظ قرآن در مدارس

قم - یکی از مراجع تقلید گفت: معلم باید دارای روح قرآنی و اسلامی باشد تا بتواند مطالب کتاب‌های تألیفی را در ذهن دانش آموزان منعکس کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در تعلیم و تربیت اولین قدم کتاب است و قدم دوم تربیت معلمانی است که زحمات تدوین کنندگان کتاب را به دانش آموزان یاد دهند.

وی با بیان اینکه معلم باید دارای روح قرآنی و اسلامی باشد تا بتواند مطالب کتاب‌های تألیفی را در ذهن دانش آموزان منعکس کند، ادامه داد: اگر خود معلم روحش قرآنی باشد و با مطالب الهی و قرآنی آشنایی داشته باشد به راحتی می‌تواند با تمثیل‌های زیبا مطالب را به دانش آموز انتقال دهد.

استاد برجسته حوزه افزود: مطالعه علوم طبیعی امری بدیهی است وقتی در جهان علوم طبیعی مطرح می‌شود به تبع آن در ایران نیز باید مطرح شود.

آیت الله سبحانی گفت: معلمان مسائل طبیعی را باید طوری بیان کنند که توحید از درون آموزش بیرون بیاید، زیرا هر کدام از این علوم برنامه ریز دقیقی دارد که خداوند برنامه ریز و آفریننده آنها است.

وی اضافه کرد: معلمان در هر مقطعی باید مسائل را بگونه‌ای بیان کنند که جوانان از آموزش آنان علاوه بر میل به مسائل طبیعی به علوم الهی و انسانی نیز تمایل پیدا کنند، یعنی بیام مسائل طوری باشد که یک طرفش خدا باشد.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: معلم کشوری را عوض می‌کند، و مربیان علوم دینی باید در زمینه آموزشی خودساخته باشند.

آیت الله سبحانی عنوان کرد: افرادی که تاریخ انبیاء را برای دانش آموزان بیان می‌کنند، انبیاء را بصورت انسان‌های عالی مرتبه بیان کنند یعنی وحی و انبیاء و اولیاء الهی را طوری توصیف و بیان کنند تا دانش آموزان به عظمت واقعی آنان پی ببرند.

باید به حفظ قرآن در آموزش و پرورش توجه شود

وی با اشاره به اینکه باید به حفظ قرآن بصورت جانبی در آموزش و پرورش توجه شود زیرا قرآن بسیار مهم است و راهنمای راه است، تصریح کرد: مراجع تقلید همواره به آموزش قرآن توجه دارند و به حافظان جایزه می‌دهند.

این مفسر قرآن گفت: هرجوانی که با قرآن آشناست کمتر گناه می‌کند، و حضور در جلسات قرآن تا حد زیادی در روح جوانان اثر می‌گذارد.

کد خبر 2435926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha