۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴

آیت الله علما:

دانشجو باید علم و اندیشه عمیق سیاسی داشته باشد

دانشجو باید علم و اندیشه عمیق سیاسی داشته باشد

کرمانشاه – نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: انتظار ما از دانشجویان به فرموده رهبر علم و اندیشه سیاسی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی – سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به 16 آذر مصادف با روز دانشجو، این قشر را آینده ساان ایران اسلاوی با می دانست و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان انتظار خود  و جامعه از دانشجویان را پیشرفت علم و  داشتن اندیشه سیاسی عنوان می‌کند.

وی تصریح کرد: لذا ما نیز از دانشجویان چنین انتظاری داریم و آنها باید به گونه ای باشند که بتوانند اوضاع دنیا و منطقه را تحلیل و خوب درک و فهم کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: دانشجو فکر جوان و ابتکاری دارد و باید عمیق اندیشه دینی ایمانی و معرفت دینی داشته باش و هم‌چنین باید دارای روشن بینی وبصیرت و آگاهی داشته باشد.

آیت الله علما تاکید کرد:  دانشجو باید حرکت دنیا و شرق و غرب را خوب بفهمد و برنامه هایی را که آنها برای ما می چیند خوب تشخیص دهد و این موارد همه از وظایف دانشجو است.

خطیب جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه دانشجو باید به قلمرو های جدید در زمینه های علمی سیاسی و معرفت دینی دست یابد گفت: دانشجو باید به دنبال دین٬ سیاست و معرفت عمیق دینی باشد و امام(ره) نیز با چنین معرفت عمیق دینی بود که چنین انقلابی را راه انداخت و شرق و غرب را به زانو درآورد.

وی تصریح کرد: امام با بهره گیری از قدرت اسلام بود که این کار را کار کرد و ما باید این قدرت را بفهمیم.

آیت الله علما یادآور شد: لذا رهبر می فرماید دانشجو باید اسلام اندیشه های سیاسی اسلام و معرفت دینی و اسلامی را عمیقا بفهمد.

آمریکا ایران را لنگر ثبات منطقه می‌داند

امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه آمریکا این روزها تکرار کرده ایران لنگر ثبات منطقه است گفت: آمریکا با ما دشمنی می کند و دشمن است اما نمی تواند از یک سری واقعیت ها بگذرد،  لذا رهبر به دانشجویان توصیه می کند که با اساتید ارزشی و مکتبی ارتباطتتان را محکم تر کنید.

وی با اشاره به 18 اذر سالگرد شهادت شهید کشوری٬ گفت: این شهید ارزشمند نقش مهمی را در دفاع مقدس داشتند ولی ما باید با دفاع و حمایت از انچه که اسلام آورده دینمان را نسبت به آنان ادا کنیم.

آیت الله علما در بخش دیگری هم‌چنین به سالروز قبول عراق به عنوان آغازگر جنگ اشاره کرد و گفت: رفت و آمدهای زیادی در این زمینه صورت گرفت و با وجود اینکه همه  دنیا می دانستند که عراق آغازگر جنگ است اما خیلی طول کشید که این را اعلام کنند.

شورای عالی فرهنگی قرارگاه مرکزی هر کشور است/ مسئله فرهنگ مسئله، تربیت و سبک زندگی است

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به 19 اذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام (ره) گفت: امام شورای عالی را قرارگاه فرهنگی هر کشور می داند.

وی افزود: هر کشوری اعتبارش فرهنگ رفتار و تصمیم گیری فرهنگیش است لذا رهبر می فرماید: شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه مرکزی فرهنگ هر کشور است و مسئولین ما نیز باید به آن توجه و اعضا این شورا نیز باید آن را باور کنند.

آیت الله علما تصریح کرد: ما نسبت به جوانها و آینده آنان مسئولیت داریم و باید فرهنگ سازی کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اینخصوص گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند مسئله فرهنگ مسئله سبک  تربیت و زندگی را شامل می شود.

فرهنگ از مسائل سیاسی و اقتصادی هم مهمتر است/ ضرورت خوداتکایی

آیت الله علما افزود: مسئله فرهنگ از مسائل  سیاسی  و اقتصادی مهمتر است و اگر فرهنگ درست شود مسئله سیاست هم درست می‌شود.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مسائل فرهنگ همان اقتصاد مقاومتی است و به این معناست که ما باید متکی به خود باشیم و متکی به نفت و گاز و دیگران نباشیم که برای رسیدن به این مسئله  عملا باید یک سری فاکتورها را جایگزین داشته باشیم.

فلسفه انقلاب فهم فرهنگی آن است

وی فلسفه وجودی انقلاب فرهنگی را فهم٬ تبیین٬ تثبیت ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما باید پایبند به آنچه در انقلاب به دست آمده باشیم و آن را از دست ندهیم و باید به شکل فرهنگ تبیین شود.

وی با اشاره به 20 آذر شهادت آیت الهش دستغیب٬ امام جمعه شیراز و سومین شهید محراب گفت: اینها برای ما فرهنگ سازی کردند که باید بماند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگر با اشاره به بسیج و نقش تاثیرگذار ان در بخش های مختلف گفت: بسیج باید در عمل و نظر کار کند در عمل کار میدانی داشته باشد و همه توانایی خود را به کار ببنند و همه مسئولیت های خود را قبول کند.

بسیج حضور موثر در میدان علم و عمل داشته باشد/ تفکر بسیجی صادر شده از ایران عراق، سوریه و لبنان را نجات داد

وی افزود: مقام معظم رهبری می فرماید: بسیج در عمل و نظر باید کار کند و هم حرکت علمی و میدانی از خود نشان دهد.

آیت الله علما تصریح کرد: بسیج باید نسبت به زمان شناخت داشته باشد و دوست دشمن و اولویت ها را تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه ، تفکر بسیجی که در ایران است در هیچ جای دنیا نیست گفت:  امروز تفکر بسیجی به عراق سوریه لبنان صادر شده روحیه بسیجی روحیه دفاع از اسلام و ارزشهای اسلامی است.

خطیب جمعه کرمانشاه  ادامه داد: امروز عراق و سوریه را بسیجش نجات داد که آنهم  از ایران الگو گرفته است.

کد خبر 2436353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha