۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۵۳

پوریان‌فر خبر داد:

آغاز به كار پایلوت تحقیقاتی-تجاری قارچ‌های خوراكی در خراسان رضوی

آغاز به كار پایلوت تحقیقاتی-تجاری قارچ‌های خوراكی در خراسان رضوی

مشهد- مدیرگروه زیست فناوری قارچ های صنعتی جهاد دانشگاهی گفت: نخستین پایلوت تحقیقاتی- تجاری قارچ های خوراكی گروه زیست فناوری قارچ های صنعتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا پوریان فر بعدازظهر یکشنبه در مجتمع جهاددانشگاهی مشهد و در جمع خبرنگاران گفت: نخستین پایلوت تحقیقاتی- تجاری قارچ های خوراكی گروه زیست فناوری قارچ های صنعتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی آغاز به كار كرد.

وی افزود: از ابتدای تاسیس گروه زیست فناوری قارچ های صنعتی در جهاد دانشگاهی، این نخستین بار است كه این پایلوت در دانشگاه راه اندازی می شود.

مدیرگروه زیست فناوری قارچ های صنعتی جهاد دانشگاهی با بیان اینكه این پایلوت ها در دو محور كاشت بذر و مرحله تجاری سازی فعالیت دارد گفت: در مرحله اول راه اندازی این پایلوت ها تنها تجاری سازی صورت گرفته و در دوره های بعد هدف انجام تست های تحقیقاتی و پس از آن خود گردانی اقتصادی آن خواهد بود.

پوریان فر اظهارداشت: هدف از ایجاد این پایلوت اثبات این بود كه ما می توانیم یك دوره كامل اقدام به تولید قارچ خوراكی كرده و در هر دوره تا دو تن قارچ تولید كنیم.

خاصیت ضد سرطانی قارچ

مدیرگروه زیست فناوری قارچ های صنعتی جهاد دانشگاهی بیان داشت: در كشور ما بیشترین تاكید در مصرف قارچ استفاده از پروتئین این ماده گیاهی است در صورتی كه قارچ فواید بیشتری دارد كه وجود پروتئین در آن یكی از آن فواید است.

پوریان فر تصریح كرد: یكی دیگر از اصلی ترین فواید قارچ خاصیت آنتی اكسیدانی و پیشگیری از سرطان است و مصرف قارچ می تواند به عنوان یك ماده سلامت زا در سفره مردم قرار بگیرد.

وی اضافه كرد: واكنش اسید در بدن موجب بروز سرطان شده كه مصرف قارچ می تواند از ابتلا به آن در بدن انسان جلوگیری كند.

پوریان فر با اشاره به تولید 13 ساله بذر قارچ در جهاد دانشگاهی گفت: برای اولین بار است كه قارچ خوراكی با این حجم بالا تولید می شود.

مدیرگروه زیست فناوری قارچ های صنعتی جهاد دانشگاهی ادامه داد: در حال حاضر روی تكنولوژی تولید بذر، خاك و كمپوست در حال فعالیت هستیم و در آینده به طور یقین می توانیم كمپوست تولید و از آن در فعالیت های خود استفاده نماییم.

کد خبر 2438041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha