۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴

جاده شهر داودآباد هنوز روستایی است/ نیاز ۴ میلیاردی شهر برای آسفالت

جاده شهر داودآباد هنوز روستایی است/ نیاز ۴ میلیاردی شهر برای آسفالت

اراک- شهردار داودآباد گفت: با وجود اینکه یک دهه از شهر شدن داود آباد می گذرد، جاده منتهی به این شهر هنوز یک جاده روستایی است و سالانه ده ها نفر از ساکنان این شهر را به کام مرگ می کشد.

هادی ابراهیمی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: داودآباد از سال ۸۲ تبدیل به شهر شده و جمعیتی بیش از هفت هزار نفر را در خود جای داده، اما جاده منتهی به این شهر یک جاده کم عرض روستایی درجه سه است که عبور و مرور را برای شهروندان خطرساز می سازد.

وی اظهار کرد: این جاده در سال ۵۷ توسط خود مردم ساخته شده و یک بار هم در سال ۸۴ روکش آن تعمیر گشته و با وجود پیگیری های فراوان هیچ اقدامی برای اصلاح نقاط حادثه خیز آن انجام نشده است.

ابراهیمی فر ادامه داد: اصلاح و تعریض جاده ها در حوزه کاری شهرداری قرار نمی گیرد و وظیفه اداره راه و شهرسازی استان مرکزی می باشد؛ اما شهرداری پارسال برای حفظ جان شهروندان توسط اعتبارات و ماشین آلات خود هشت کیلومتر از این جاده را شانه سازی کرد.

۴ میلیارد تومان بودجه برای آسفالت جاده داود آباد نیاز است

وی گفت: جاده ۱۴ کیلومتری داودآباد بین اراک و فرمهین و بعد از ایبک آباد قرار دارد و تعریض آن چهار میلیارد تومان بودجه لازم دارد.

شهردار شهر داودآباد با تاکید بر کمبود اعتبارات برای تبدیل این جاده به جاده شهری، اضافه کرد: سالانه ده ها نفر از شهروندان به دلیل کمبود اعتبارات و سهل انگاری مسئولین در تعریض این جاده کشته می شوند و خانواده های داغدار و بی سرپرست بسیاری در این شهر بر جای مانده اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خطرات این جاده علاوه بر باریک بودن، وجود دو پیچ خطرناک است و در فصل زمستان که جاده یخ می زند تلفات بیشتری در پی دارد.

ابراهیمی فر گفت: با توجه به اینکه داودآباد یکی از شهرهای بخش مرکزی شهرستان اراک است، یکی از اولویت های مسئولین داودآباد تبدیل این جاده روستایی درجه سه به جاده شهری برای حفظ جان شهروندان می باشد و این موضوع به همکاری اداره راه و شهرسازی استان و سازمان های مربوطه برای تامین بودجه و اعتبارات نیاز دارد.

کد خبر 2438348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha