۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷

معلم:

۴۰ رابط بازرسی موقوفات و بقاع متبرکه خراسان شمالی منصوب شدند

۴۰ رابط بازرسی موقوفات و بقاع متبرکه خراسان شمالی منصوب شدند

بجنورد- مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از انتصاب ۴۰ رابط بازرسی برای موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان های مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی معلم پیش از ظهر دوشنبه در جلسه بازرسی موقوفات و بقاع متبرک خراسان شمالی با بیان این که کسانی که از موقوفات خیران نیک اندیش حفاظت و حراست می کنند در اجر و پاداش آنها سهیم هستند، اظهار داشت: درست است که حفظ و حراست از عمل خیر واقفان وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه است، اما در این میان آحاد مردم که از آثار و برکات نیات واقفان استفاده می کنند نیز برای حراست از موقوفات وظیفه شرعی دارند.

وی با اشاره به این که وقف یک امر دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، اضافه کرد: وقف از افتخارات اسلام محسوب می شود و آثار و برکات آن نیز همیشه در جامعه جاری و ساری خواهد بود.

معلم اظهار داشت: وقف یکی از برترین و پردوام ترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم، خدمت به هم نوعان، کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

به گفته وی اداره کل اوقاف و امور خیریه همواره با هدف تحقق این مهم و در راستای ایجاد بستر مناسب و دوسویه بین مردم و مسئولان به منظور اعتماد و شفاف سازی و گسترش فرهنگ ناب و غنی وقف در بین اقشار مختلف مردم اقدام به برگزاری برنامه ها و طرح های مختلفی در طول سال می کند.

معلم با اشاره به اهم این اقدامات و برنامه ها در حوزه بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، اظهار داشت: انجام بازرسی های برنامه محور و موردی از ادارات و بقاع متبرکه به تعداد ۲۰ مورد، استفاده از ۶۰ تیم بازرسی و نظارت بر فعالیت ها و برنامه های اوقاف استان و برگزاری کارگاه توجیهی آموزشی ویژه رابطین بازرسان شهرستان ها و موقوفات و بقاع متبرکه از جمله این اقدامات محسوب می شوند.

وی همچنین از انتصاب ۴۰ رابط بازرسی برای موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان های مختلف استان خبر داد و افزود: در این راستا در سال جاری برنامه بازرسی از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی از جمله آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، ضیافت الهی، نشاط معنوی، مسابقات قرآن کریم شهرستانی و استانی، بصیرت عاشواریی محرم و صفر، قدم های آسمانی، هفته وقف و ... انجام شده است.

معلم اطلاع رسانی قوانین و مقررات و تخلفات اداری به کارکنان و کارشناسان اوقاف و امور خیریه استان به تعداد ۳۰ مورد، ارزیابی عملکرد معاونان، رؤسا و کارکنان به تعداد ۴۵ مورد و اطلاع رسانی و درج اخبار از فعالیت ها و نظارت های صورت گرفته توسط واحد بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه از طریق سامانه پیام کوتاه، سایت اداره کل و جراید استانی به تعداد ۵۰ مورد را از دیگر فعالیت های حوزه بازرسی اداره کل اوقاف خراسان شمالی برشمرد.

کد خبر 2438641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha