۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۵۹

جعفری خطاب به وزیر علوم :

پژوهشگاه عرضه محور در خراسان شمالی راه اندازی شود

پژوهشگاه عرضه محور در خراسان شمالی راه اندازی شود

بجنورد: نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر علوم نسبت به راه اندازی پژوهشگاه عرضه محور در خراسان شمالی اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جعفری با بیان اینکه خراسان شمالی تنها استانی است که فاقد پژوهشگاه تخصصی است، گفت: یکی از شاخص های رشد و توسعه در هر منطقه ای وجود آموزش عالی و رشته های کاربردی است.

وی با اشاره به اینکه دو پژوهشگاه عرضه محور و تقاضا محور وجود دارد، گفت: از وزیر علوم تحقیقات و فناوری درخواست می‌کنم که پژوهشگاه عرضه محور در این استان نیز راه اندازی شود.

جعفری گفت: تعادل و توازن اقتضا می کند که عدالت آموزشی و پژوهشی نیز در این استان رخ بنماید.

وی با بیان اینکه ایجاد پژوهشگاه  بر اساس قانون و گفته‌های مسئولین امر نیازمند استاد مجرب است، افزود: باتوجه به نبود اساتید در استان باید بسترهای لازم برای جذب اساتید از سوی مسئولین فراهم شود.

جعفری با ذکر اینکه حداقل باید سه پژوهشکده در سطح استان وجود داشته باشد، ادامه داد: باید مسئولین امر هرچه سریعتر نسبت به ایجاد پژوهشکده و ارائه مجوز جذب استاد در این استان اقدام کنند.

نماینده بجنورد با اشاره به اینکه رشته های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در استان کم وجود دارد، یاد آور شد: باید از سوی وزارتخانه نسبت به افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی و حمایت های آموزشی و پژوهشی بسیاری از دانشگاهای استان صورت گیرد.

وی در خصوص و جود محدودیت در جذب و هزینه کرد اعتبارات پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی، گفت: باید پیشنهاد مکتوب و اساسی و داری نقشه راه و قابلیت اجرا جهت بررسی به کمیسیون آموزش و پژوهش و تحقیقات مجلس ارسال شود.

جعفری با بیان اینکه البته باید برای هزینه کرد اعتبارات پژوهشی دستگاه های پژوهشی برنامه ای مناسب تدوین شود، افزود: با وجود برنامه به احتمال فراوان بخش زیادی از مشکلات حل شده و این درحالی است که باید در مسائل پژوهشی دست گشاده ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اختصاص  نیم تا ۳ درصد اعتبارات دستگاه ها به امر پژوهش یادآور شد: پس از گذشت سال مالی مشاهده می شود که جذب این میزان از اعتبارت امکان پذیر نبوده و عملا این امر عملیاتی نمی شود.

کد خبر 2438902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha