۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸

حسینی اراکی خبرداد:

همایش وقف و رسانه در کرمانشاه برگزار می‌شود/ اطعام واسکان زائرین کربلا

همایش وقف و رسانه در کرمانشاه برگزار می‌شود/ اطعام واسکان زائرین کربلا

کرمانشاه – مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری سومین همایش وقف و رسانه و هم‌چنین 37 امین دوره مسابقات قرآن در استان کرمانشاه خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری سومین دوره همایش وقف و رسانه و هم‌چنین مرحله استانی 37 امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه خبرداد.

وی هدف از برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ وقف، تجلیل از مروجین وقف و جلب اعتماد عمومی نسبت به وقف و ایجاد وقف‌های جدید اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، استفاده بهینه از رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف را بسیار موثر دانست و گفت: یکی از مهمترین اهداف این همایش،  ایجاد زمینه و آمادگی لازم در رسانه‌ها جهت استفاده از ظرفیت رسانه ای در راستای فرهنگسازی سنت حسنه وقف است.

وی خواستار حمایت هر چه بیشتر رسانه ها در ترویج این فرهنگ(فرهنگ وقف) شد و گفت: در همایش وقف و رسانه خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال در حوزه وقف و ترویج آن تجلیل می‌شوند.

حسینی اراکی زمان برگزاری این همایش را 23 آذر ماه امسال و محل برگزاری آن را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این همایش با حضور حجت‌الاسلام شرفخانی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور برگزار می‌شود و پیش بینی می کنیم 400 نفر در این همایش حضور داشته باشند.

برگزارای 37 امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

وی هم‌چنین از  برگزاری مرحله استانی سی هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در کرمانشاه خبر داد.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی افزود: این دوره از مسابقات در دو مقطع بزرگسالان و شکوفه ها و در رشته های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: سی هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در روزهای 24 و 25 آذر ماه در مقطع بزرگسالان و 27 و 28 ماه جاری نیز در مقطع شکوفه‌ها همزمان برای خواهران و برادران در مجتمع آموزشی- رفاهی بعثت کرمانشاه برگزار می شود.

وی گفت: این دوره از مسابقات با حضور حدود 500 نفر از منتخبین شهرستانی برگزار می شود و 8 داور در مقطع بزرگسالان و 9 نفر نیز در مقطع شکوفه ها که از داوران برجسته کشوری هستند، داوری این دوره را بر عهده دارند.

حسینی اراکی افزود: یکی از رسالت های اداره اوقاف و امور خیریه اجرای برنامه های قرآنی از جمله برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی، استانی قرآن کریم است که خوشبختانه اداره کل اوقاف استان کرمانشاه در این عرصه بسیار فعال و موفق عمل کرده است.

تجلیل از برترین‌های مسابقات مفاهیم عمومی

وی از تجلیل از شرکت کنندگان بخش مفاهیم عمومی این مسابقات خبرداد و گفت: برند برگزاری این رشته مربوط به استان کرمانشاه با توزیع 30 هزار کتابچه رایگان و پیش بینی 60 هزار شرکت کننده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: حدود 10 هزار نفر نیز از طریق اینترنت در این مسابقات شرکت کرده‌اند و تمام هزینه های چاپ کتب و جوایز این مسابقه که با هدف قرآنی شدن جو استان برگزار شد از محل اجرای نیات واقفین است.

50 وقف جدید در 9 ماهه ابتدایی امسال ثبت شده است/ بازگشت بیش از 11 هزار هکتار زمین به دل موقوفه

حسینی اراکی با اشاره به عملکرد اداره کل اوقاف استان کرمانشاه از یکسال گذشته تا کنون گفت: از نیمه دوم دوم سال 92 تا پایان شهریور 93 حدود 11 هزار و 200 هکتار زمین موقوفه به دل موقوفه بازگردانده شده است.

وی افزود: شش هزار هکتار از این زمین‌ها به صورت تفاهمی و مابقی با پیگیر و آرای قضایی علیه موقوفه‌خواران بازپس گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 50 مورد وقف در استان ثبت شده است گفت:  نسبت به سال گذشته که 30 مورد بوده تا کنون شاهد رشد تقریبا دو برابری در این زمینه بوده‌ایم.

اطعام و اسکان 30 هزار زائر کربلا / ساخت، بازسازی و احیا 120 مسجد در دستورکار است

حسینی اراکی از اسکان و اطعام زائرین عبا عبدالله خبرداد و گفت:  به دستور نماینده ولی فقیه در استان، اطعام و اسکان زائران پیاده اربعین حسینی در دستور کار قرار گرفته است که تا امروز بیش از 30 هزار نفر در استان اطعام و اسکان داده‌ شده‌اند و پیش بینی می‌شود  این آمار تا روز اربعین حسینی به حدود 40 هزار نفر برسد.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با اشاره به دیگربرنامه‌های این اداره‌کل، از ساخت بیمارستان تخصصی در کرمانشاه خبر داد و گفت: در آینده ساخت، بازسازی و احیای 120 مسجد در استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

بهره‌برداری از هشت بقعه متبرکه تا یکماه آینده

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 26 بقعه متبرکه در دست ساخت است و در یک ماه آینده هم هشت بقعه به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی اراکی از نصب ضریح امام‌زاده ابراهیم در طاق‌بستان به عنوان بزرگترین ضریح استان نیز خبرداد.

افتتاح یک مجتمع مسکونی در هفته وقف/ برگزاری همایش لبیک یا رسول الله

 وی اعلام کرد یک مجتمع مسکونی در میدان بهزیستی کرمانشاه در هفته وقف افتتاح می‌شود که در اختیار افراد نیازمند قرار خواهد گرفت.

حسینی اراکی هم‌چنین  از برگزاری همایش "لبیک یا رسول‌الله(ص)" در هفته وقف خبر داد.

اعزام 120 مبلغ به نقاط مختلف استان در دهه آخر صفر

وی از اعزام 120 مبلغ از قم به نقاط مختلف استان طی دهه آخر صفر خبرداد.

 

کد خبر 2439125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha